2,6
5,3

Visualizzato 53 volte, scaricato 0 volte

vicino a Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Pujada a Sant Jeroni des de Santa Cecília per la ferrada Teresina. Continuar cap el Mirador del Moro (inconfusible per les antenes). Magnífiques vistes i el curiós cartell de "Perill: Escurçons" a la porta de l'edifici. Anar cap el Moro i pujar flanquejant pel costat S-W. Hi ha una cadena que ajuda els darrers passos (aneu a buscar un petit diedre), malgrat ser prescindible. Si pugeu per altres costats, el grau de dificultat augmenta. Baixada pel mateix lloc. Observant les cabres he enfilat per la petita cresta a mà dreta baixant del Moro, tot recte fins trobar el camí de St. Jeroni. Cap dificultat, només buscar el millor indret per baixar. Continuar per la serra de Lluernes fins trobar el Cap de Mort. El track marca la pujada pel costat esquerra de l'agulla. Personalment prefereixo pujar pel costat dret. Val la pena pujar fins el Cap de Mort. El track marca un trosset del flanqueig equipat que he anat a veure per comprovar l'estat de la corda (m'ha fet mandra tornar a posar-me l'equip de ferrades per fer tot el flanqueig). Efectivament, la corda està cada cop més resseca i cada cop inspira menys confiança (tot i així, el flanqueig és més fàcil del que sembla i es pot fer amb seguretat si no teniu vertigen!). No us perdeu anar fins l'ermita de Sant. Antoni. Des del Cap de Mort, caminant al peu de les parets que us queden a l'esquerra, hi arribeu ràpidament. Lloc especial per fer una paradeta, menjar i veure i contemplar el paisatge. Les vistes del Cavall són magnífiques. Continuar fins arribar al peu de l'agulla de St. Salvador (l'Elefant), un cop passat el trencall de la canal Plana. No teniu pèrdua: enfileu pel collet evident que es veu (l'Escletxa) i baixeu de l'altre costat cap a la Mòmia. Es pot baixar pel dret pel rierol sec però està molt embardissat. Trobareu el camí cap a l'ermita de la Trinitat. Continueu-lo i passada l'ermita baixeu fins trobar el GR al Pla de la Trinitat. Seguiu les marques fins Sta. Cecília.
El itinerari no té cap dificultat en particular, però cal tenir compte que es comença pujant una ferrada i segueix camins no gaire freqüentats i no sempre evidents. Tot plegat, típicament montserratí! Gaudiu-ne!