2,4
4,8

vicino Galtür, Tyrol (Austria)

risalire la valle tenendosi sul lato destro, direzione di salita, del ghiacciaio Jamtalferner fino a raggiungere l'Ochsenscharte. Da qui rimontare traversando con inversioni il pendio sempre più ripido della Dreilanderspitze fino ad agguantare il filo della cresta Sud-Est.
Lasciare gli sci e percorrere la cresta, alcuni passaggi esposti, fino in cima, 3197 m.
Ridiscesi, bella sciata, poi traversare decisamente a sinistra, direzione Sud-Ovest, aggirando il ghiacciaio del Vermuntgletscher, per pervenire alla sua Forcella.
Dalla furcla si domina tutta la vallata del Buin, tenendosi sulla sinistra, lunga bellissima discesa fino a sbucare sopra il Rifugio del Buin, 2250 m.
Difficoltà: BSA

holding up the valley on the right side, the direction of ascent, of the glacier Jamtalferner until reaching the Ochsenscharte. Hence replace the crossing with reverse slope steeper the Dreiländerspitze up to grab the edge of the ridge south-east.
Leave your skis and walk the ridge, some steps exposed to the summit, 3197 m.
Once you return, good skiing, then navigate sharply to the left, towards the south-west, skirting the glacier Vermuntgletscher order to arrive at his fork.
From furcla dominates the whole valley of Buin, keeping to the left, long beautiful descent to emerge above the Refuge Buin, 2250 m.