Tempo  3 ore 32 minuti

Coordinate 3109

Caricato 24 marzo 2019

Recorded marzo 2019

vicino Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Ruta modificada de la original Vilanova i la Geltrú, suau Garraf. , evitant el tram tallat de la Riera de Jafre-Cal Marcer (wpt 11).

Tranquil·la sortida per pistes i algun bon sender, evitant asfalt i trams complicats.
Ens acompanya un bon amic poc habituat a aquest tipus de terreny pedregós del Garraf , per això hem traçat una ruta molt diversa però amb senders perfertamente "ciclables".

Hem pedalat per trams singulars de la zona: Fondo de l'Obaga, Vinyes de Viladellops, Serra de la Llampa, Riera de Pelagons, Riera de Begues pel Camí Vell d'Olivella, Fondo Querol, Riera de Jafre ……

Altres sortides de diumenge des de Vilanova, ordenades segons dificultat :

VNG a la Cova Negra 31km.
VNG al Fondo de l'Obaga 37km
VNG a Viladellops i Montgrós 41km
VNG, Voregem els 3 cims 42km
VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau 48km
VNG a Santa Susanna 50km
VNG a Clariana i Casa Alta 50km
VNG a la Llampa 54km
Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.
VNG a la serra de les Gunyoles 54km

VNG al Castell de Subirats 78km
VNG al Massis del Garraf 80km

Recorregut:

Sortim pel GR-92 (Torrent de la Pastera) deixant-lo a l'alçada del Mas de l'Artís on seguim la pista a Canyelles. Creuem la urbanització les Palmeres en direcció a la casa rural de Can Simó.

Creuem el Pla del Bosc, cami de la Cogullada i baixem pel divertit corriol del Fondo de l'Obaga fins a la Riera de Vilafranca.

Petit tram d'asfalt en direcció a Viladellops i en arribar a les primeres vinyes girem a l'esquerra pel camí de la Barraca de les Foses, per delectar-nos del paisatge que envolta aquest lloc.

Arribant al dipòsit agafem el Camí de Viladellops a Can Trabal, voregem la urbanització i seguim en direcció al Papiol.
Baixada, creuem la BV2415 i parem al super de Can Segarra (bona fruita i refrescos).

Petit tram cimentat fins a Can Molas i pugem suaument a la Serra de la Llampa amb esplèndides vistes en totes direccions tot passant a tocar la singular vinya del Puig de Montombre.

Sense arribar al final de la serra ens desviem a la dreta baixant per una ràpida pista fins a la Riera de Pelagons, que seguim fins a la seva unió a la Riera de Begues (prop Can Suriol).

A la masia prenem el sender del Camí Vell d'Olivella, tram ràpid i divertit envoltats de pins i carritx.
Deixem la riera i pugem per la pista del Fondo Querol fins el sender que condueix a Ca l'Almirall i al sortir de les vinyes virem en direcció a Can Pere de la Plana, passem la masia i seguim baixant fins a la Riera de Jafre.

A tocar riera gaudim d'un bell tram, primer entre vinyes i deprés per un tranquil camp de garrofers.

Seguim fins a la Casa de la Carretera, passeig entre oliveres, tornem a creuar la Riera de Jafre i arribem a Ribes.

Pedaleig per la Plana de Can Coll, creuem la BV-2113 i voregem Puigmoltó per endinsar-nos al bosc de Cocons que reseguim pels seus entretinguts corriols.

Darrer tram passant per Can Xoriguer, camí de Solers i entrem a Vilanova per Sant Jordi

4 commenti

• Foto di Ricky_El_Largo

Ricky_El_Largo 26-mar-2019

Ruta molt interessant! Le he fet un parell de cops i m’encanta, te un punt especial la zona dels cavalls salvatges. Et volia preguntar per alguna ruta que surti de Vilanova i sigui circular i duri unes 4hores, que sigui de molt corriol divertit i tecnic. Estic preparant una sortida amb una grupeta que els hi agrada el rollo enduro i els vull ensenyar el Garraf en estat pur jejje. Moltes Gracies i a disfrutar dels pedals,

• Foto di +50

+50 26-mar-2019

Gràcies pel comentari i valoració Ricky, respecte a rutes amb corriols hem penjat :
    Altres rutes de corriols:
    Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.
    VNG a la Picarola 33km
    VNG als corriols de Clariana i Bellvei 54km
    VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau 48km

Al enllaç de cadascuna trobaràs més informació, la primera es bona i pots afeguir el tram del Torrent de la Espluga que tens a VNG a la Cova Negra, tocant corriols 33km
    Bones pedalades

• Foto di CanyardU

CanyardU 10-mag-2019

Ruta molt xula i del tot ciclable. Aquesta última vegada l'he fet en sentit contrari i ha sortit una miqueta més de desnivell. El tros dels cavalls és espectacular, sembla que estiguis als Pirineus,jajaja.

Salut i pedals.

• Foto di +50

+50 12-mag-2019

Gràcies pel comentari CanyardU
    Tens raó, l'epoca dels cavalls és un atractiu més a la ruta i cada any baixen més cavalls en transhumància des de la Cerdanya.