Tempo  6 giorni 3 ore 21 minuti

Coordinate 28839

Caricato 18 giugno 2019

Recorded giugno 2019

vicino Le Puy-en-Velay, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Sortida d'una setmana seguint el magnífic recorregut senyalitzat del GR 65 ( Vía Podiense, Podense o Podiensis) i tenint com a informació base la completa web Godesalco - Camino Podense , amb mapes, tracks, planificador, on dormir, llocs d'interès, opinions ... etc .

No hem acabat el recorregut complert de 770 km entre Le Puy en Velay a Saint Jean de Pied de Port, hem fet els primers 485 km fins Lecture i la resta per l'any que ve.

Tot el recorregut es “ciclable” i la major part per bones pistes, petites carreteres i corriols (algun una mica tècnic).
No hem trobat cap tram llarg impossible d'anar amb bici i hem fet algun petit tram de corriol a peu.

Dir també que hi ha modificacions del traçat permanentment (ben senyalitzades), millorant la seguretat dels pelegrins, evitant carreteres i augmentant corriols amb ombra, de vegades paral·lels a les carreteres.

Hem realitzat algunes modificacions forçades per que es un recorregut de caminants per senders amb pujades no ciclables que detallarem a la informació de les jornades.
Les baixades eran més factibles (excepte si plovia), però com sempre el més important es finalitzar.

Hem gaudit moltíssim del recorregut ja que ens ha permès conèixer una varietat de paisatges des de els primers dies a més de 1000 metres, fins els darrers a menys de 200.

Anem sempre amb una furgoneta de suport, la qual cosa ens permet anar sense alforges i en l'averia d'una bici ens ha estat de gran ajuda.

Sortim aviat per tenir les tardes lliures i recórrer en furgoneta els llocs més emblemàtics dels voltants.

Les etapes han estat supeditades al voler gaudir de 3 llocs especials: el paratge de Le Sauvage, viure unes hores a l'Abadia de Conques i gaudir de la emblemàtica ciutat de Cahors.
Hem fet 7 etapes (7 dia més curta i amb temps per viatjar de tornada a casa):

1.- Le Puy en Velay a Le Sauvage................63 km.... +1827 m.... -1183 m.
2.- Le Sauvage a Saint Chély d'Auberg........72 km.... +1172 m.... -1633 m.
3.- Saint Chély d'Auberg a Conques........... 75 km..... +1536 m....- 2065 m.
4.- Conques a Gréalou.................................70 km..... +1681 m.....-1585 m.
5.- Gréalou a Cahors....................................74 km..... +1013 m.....-1268 m.
6.- Cahors a Moissac...................................78 km..... +1300 m.....-1375 m.
7.- Moissac a Lecture ….............................. 53 km...... + 669 m..... - 570 m.

Imprescindible adaptar-se a l’horari de la France . Bona cuina i amb pobles amb molta varietat d’allotjaments: hotels, cambres d’hotels i gîte d’étape molt recomanables

A més d'aquesta ruta hem realitzat altres sortides llargues de setmana:

Provence (Luberon-Verdon) Camargue 480km
Ruta de la Lana por el Cañón del Río Lobos 437km
Girona Volta 624km
Desde Etxabarri Vuelta a Navarra y Euskadi 388km
CAT 700 suau 510km
Teruel a Munilla-La Rioja por tierras de Guadalajara, Zaragoza y Soria 450km
Alpes Provence 336km

RECORREGUT:

1.- Le Puy en Velay a Le Sauvage................63 km +1827 m. -1183 m.

Llarga etapa, molt variada i bonica des de la sortida de Le Puy, recorrent un primer tram pla fins Montbonnet i després mes boscós fins arribar al bonic paratge de Rochegude on hem parat a reposar energies i contemplar una espectacular panoràmica.

El següent tram fins Saugues ha requerit més esforç.
A partir d'aquí terreny molt variat amb petits pobles, pastures i boscos presciosos i amb un final espectacular per la finca de Le Sauvage

Dificultats:
- corriol de la malmesa baixada des de Le Chier a St. Privat d'Allier (evitable per carretera).
- corriol de baixada, molt tècnic i amb arrels des de Rochegude fins la carretera que porta a Monistrol d'Allier.
- Petita pujada sortint de Monistrol a tocar la Chapelle de la Madaleine.

2.- Le Sauvage a Saint Chély d'Auberg...... 72 km +1172m. -1633m.

Dia més suau que l'anterior, preciosa jornada pedalant entre boscos i pastures molt relaxants. Primer tram de pistes i algun curt sender d'arrels fins. Aumont Aubrac.

Després travessem per bona pista un llarg i preciós tram de pastures entre Lasbros, Finieyrols fins Rieutort d'Aubrac. Tram d'asfalt fins a creuar el bonic pont de l'Aubrac prop de Montgros i al poc arribem a Nasbilans (molt recomanable Bar de la Route d'Argent).

Sortint de Nasbilans travessem la Finca La Ginestouse tram més dur i especial del dia, precioses vistes i alçada màxima de la via Podiense (1356 m.) per arribar al bonic poble d'Aubrac (val la pena dedicar-li una bona parada).

Darrer tram de pista i sender malmés baixant a Sant Chely d'Aubrac (recomanable Gite Saint-André)

Dificultats:
- No està clar la circulació en btt per travessar la finca La Ginestouse (a l'entrada hi ha una guardiola per col·laborar en el manteniment de la senda) i en la sortida un prohibit entrar amb btt.
- L'últim tram de Bèlveser a St. Chely la senda és en mal estat i si es moll, millor anar per carretera

3.- Saint Chély d'Auberg a Conques........... 75 km. +1536m. -2063m.

L'etapa més bonica amb paisatges, pobles, ciutats per al record i amb la traca final de passar unes hores al Monestir de Conques.

Primer tram d'ascens per després baixar 500 mtos per pista ràpida fins al sorprenent poble de Sant Côme d'Olt, amb la seva singular torre d'església retorçada (recomanable una volta tranquil·la pels seus carrers) per seguir després per petita carretera i pista fins a la Església de Perse.

Bonic tramt a tocar el riu Lot mentre arribem a Espalion amb els seus preciosos i ben conservats edificis.
A partir d'aquí una mica trencacames per senda i carretera fins al tranquil Verrieres on per petita carretera arribem a una altra meravella de poble Estaing (pont, castell, carrerons ... etc), on pedalem pels seus carrers.

Seguim per carretera-pista en ascens constant (no seguim GR per ser inviable) fins Golinhac i d'aquí a prop de Sénergues és un puja-baixa per bona pista.

Comença a ploure i vam decidir continuar per carretera en descens total fins Conques (ens comenten que pel GR l'últim tram és dur)
Ens allotgem a l'Abadie Sta Foy de Conques, una vivència especial per a la memòria (poble, habitacions, menjador, benedicció pelegrins, visita catedral amb música d'òrgan .... impressionant).

Dificultats:
- Després de l'Església de St. Pierre (WPT 20) pujada en mal estat que ens obliga arrossegar la bici un bon tros

4.- Conques a Gréalou ................................. 70 km. + 1681m. -1585m.

Etapa més monòtona, els primers 12 km per carretera (seguir el GR és impossible en btt) i amb ascens constant fins a entrar en bosc per gaudir d'un ràpid descens (-300 m) per pista i senda fins Decazeville.

Puja i baixa constant per bones pistes entre pastures i petits boscos amb llacunes, fins a St. Felix (bonica àrea de descans).

Ens movem a menys de 300 d'altura per zones de pastures i cereal amb boniques vistes i en general bones pistes encara que amb molta herba fins arribar a Figeac, parada obligatòria.
Petita ciutat on va néixer Champollion, trepitgem la còpia de la pedra de Rosseta (Plaça de les Escriptures), voltem pels seus bells carrers i mengem a la plaça del mercat.

Els últims 20 km són molt bonics, primer tram dur en sortir de Figeac, però després seguim per pista-corriol fins Faiycelles i pel mateix tipus de terreny arribem a Gréalou.

Dificultats:
- Dur tram de pujada en sortir de Figeac (però compensa), evitable per carretera.

5.- Gréalou a Cahors.................................. 74 km. +1013m. -1268m.

Jornada més fàcil que l'anterior amb molts trams de pista per zona de cereal i bosc de roures (s'agraeix l'ombra) i sense grans esforços.
Avui és pont a França i hi ha mes pelegrins caminant (no hem vist gent en btt) i a la sortida de Gréalou hem compartit uns instants de camí.

Al poc, sorpresa en trobar un grup de gent meditant al dolmen (val la pena desviar-se uns metres i contemplar les vistes).
Divertit descens fins Cajarc (comprem fruita i formatge) i seguim per la petita carretera paral·lela al riu Lot , tornant a la carretera principal tot caminant un tram d'escales.

Tot el recorregut és un puja i baixa de mitjana intensitat travessant camps de conrreu, de pastura i boscos tot passant per petits i ben cuidats pobles (Limogne, Varaire, Bach …), fins a creuar l'A-20.
Tram a peu d'uns 200 m. per després seguint la pista arribar a l'alt (300 m) on contemplem als nostres peus com el Lot envolta la ciutat de Cahors.

Rapid descens i obligat pedaleig pels seus bonics carrers amb temps per recórrer-la a peu a la tarda.
Imprescindible passejar per la Catedral, claustre, barri antic i la marge del riu Lot fins a Pont Valentré.

Dificultats:
Tram després creuar de l'A-20 prop de Cahors, però caminant es fa tranquil·lament i l'arribada en alt a Cahors compensa l'esforç.

6.- Cahors a Moissac...................................78 km. +1300m. - 1375m.

Tota l'etapa transcorre en un altitud entre 125 i 300 metres, més suau que les primeres.
Sortim pel bonic Pont Valentré i deixant GR (pujada no btt) seguim la carretera uns km. fins a la zona agricola on seguim per pistes i petites carreteres en un suau puja i baixa passant per La Bastida (boniques vistes), Les Cabanes i parem a Montcup per reposar forces i visitar el bonic poble (torre, església ...).

Sortim de Montcup i tornem a deixar el GR, seguim per carretera i tornem a les marques per seguir pel mateix terreny fins una mica abans de Lauzerte que torem a deixar el GR i per carretera i amb un darrer esforç pujem a Lauzerte. Parem una bona estona contemplant els seus preciosos edificis, molt ben conservats.
És un bonic mirador de la zona.

Descens ràpid i per pista seguim per una zona molt variada (boscos, camps de cereal, vinyes, fruiters ...) i amb boniques vistes en els alts.

Últims km per entrar a Moissac i com en els dies anteriors passeig per el nucli antic, la catedral, i claustre, canal de Garonne (Prolongació del Canal del Midi) i el pont del riu Tarn (afluent del Garona)

Dificultats:
Tres, però són evitables facilmante per carretera, la primera a la sortida de Cahors i la segona abans de Lauserte y la darrera sortint de Montcup.

7.- Moissac a Lecture …............................ 53 km. +669m. - 570m.

Etapa de planeig tot pedalejant entre 60 i poc mes de 200 metres d'alçada, molt tranquil·la i per bon terreny. Cap dificultat a esmentar.

Sortim de Moissac a tocar la pont de Bonaparte, per la pista arbrada del canal (entre el canal i el riu Tarn), fins a la desembocadura del Tarn a la Garona. Creuem el canal i el riu Garona a Esplais.

Tram de carretera fins Auvillar (singular edifici del mercat - Les Halles), seguim després per bona pista arbrada i posteriors trams de petites carreteres passant per Bardigas, St. Antoine i arribem al bonic Chateau de Flamarens.

Entre Miradoux i Castet camí-senda ràpida entre camps de cultiu exhuberants (sort que han segat el camí), que formen uns bonics paisatges.

Sortim de Castet per carretera i al poc seguim la pista pel tram més bonic del dia i amb la visió de Lecture sobre un turó (val la pena seguir el nou traçat del GR).
Visita ràpida del poble medieval amb un carrer principal molt ben conservat, així com la catedral.

Contemplem des dels jardins la vall del Gers, gaudim d'un bon dinar i ... continuarem l'any que ve.