vicino Py, Languedoc-Roussillon (France)

Aquest tram té un recorregut total de 50’810 km amb una ascensió acumulada de 1.391 m. Recomanat fer-la des de finals de primavera fins inicis de tardor, ja que podem trobar neu des del Coll de Mentet fins la Collada de Roques Blanques.
Per accedir a aquest primer tram de la ruta arribem a Vilafranca de Conflent (Villefranche-deConflent) seguint la N116 per la Vall del Riu Tet. Ens desviem per la D6 seguint la Vall de la Rojà, direcció Saorra (Sahorre) fins arribar a Pi de Conflent (Py), a uns 14 km.
Comencem la descripció de la Ruta de la Transhumància en BTT des de l’entrada al poble. A Pi hi trobem una font i el Centre d’Informació de la Reserva Natural de Py.
Al web www.elripolles.com hi trobareu el llibre de ruta de cada etapa, el mapa de cada tram, i els perfils detallats.

Pi de Conflent

Sortim des de l’entrada al poble, que creuem seguint la D6, ara també asfaltada però més estreta i amb fortes pendents.

Coll de Mentet

Deixem la D6 asfaltada que baixa fins a Mentet. Trenquem a l’esquerra per la pista forestal. Hi ha una barrera que voregem si la trobem tancada. La pista va guanyant alçada amb pendent moderada i constant.

Cabana de pastors

Hem fet un tram de lleugera baixada. Creuem el Riu de la Rojà i passem davant la cabana de pastors utilitzada pels ramaders de Molló, que tenen drets de pastura a la Muntanya de Rojà.

Cruïlla

Deixem una pista a l’esquerra tancada amb una barrera. Seguim pujant, ara amb més forta pendent.

Roques Blanques

És el punt més alt de la Ruta de la Transhumància. Per la dreta ve el camí des de Vallter, Portella de Mentet, Campmagre i Esquerdes de Rojà. Per l’esquerra una pista segueix cap a Pla Guillem, Marialles i el Canigó. Creuem el coll i baixem fort.

Asfalt

Arribem a tram asfaltat. Seguim baixant.

Cruïlla

Deixem a la dreta la carretera que porta al Refugi dels Forquets. Seguim baixant.

Deixem a la dreta la carretera que porta al Xalet de Conques. Seguim baixant.

Trencants

Deixem a l’esquerra dos trencants que porten a l’Hotel Ribes. Seguim baixant.

La Presta

Sortim a la carretera D115A. A la dreta hi ha els establiments termals de La Presta. Seguim a l’esquerra per la carretera baixant i seguint el Riu Tec

Prats de Molló

Arribem a la rotonda i seguim a la dreta pujant per la D115 direcció Col d’Ares.