Tempo in movimento  2 ore 35 minuti

Caricato 10 dicembre 2020

Registrato dicembre 2020

Visualizzato 29 volte, scaricato 1 volte

vicino a La Ràpita, Catalunya (España)

PENEDÈS. La Ràpita - La Munia - Castellví - Les cases noves de la riera - Riera de Marmellar -Torrelles - Sant Martí Sarroca - La Bleda - Torre de les aigües - Vilafranca del Penedès - Moja - Penyafel - Els Monjos - La Ràpita

Ruta circular de 42 quilòmetres pel Penedès amb començament i final a la Ràpita, tot i que es pot començar i acabar per qualsevol dels punt pels quals passa la ruta. La ruta transcorre majoritàriament per pista de terra i algún tram d'asfalt i carretera.

Començarem la ruta al camp de futbol de la Ràpita, on darrera el camp agafarem una pista de terra en direcció a Vilafranca. Un cop a la carretera anirem a l'esquerra en direcció la Munia creuant dues rotondes de la carretera nacional i autopista respectivament. Un cop creuada la segona trobarem un trencall a la dreta on agafem un PR que ens durà per pista de terra fins la Munia. Un cop a la Munia anirem en direcció del Maset dels Cosins i Castellví per pista d'asfalt. Creuarem Castellví i darrera l'església agafarem una pista asfaltada fins les cases noves de la riera. Creuarem el carrer del nucli de cases fins arribar al pont que creua la riera de Marmellar i agafar una pista a la dreta ja de terra. Seguirem les indicacions per la pista de terra durant un cinc quilòmetres tot creuant freqüentment la riera i poc a poc anant guanyant altitud. De cop i volta el camí anirà a la dreta pujant força per al cap d'un quilòmetre poc més o menys arribar a una carretera secundaria que ens durà fins a Torrelles de Foix. Un cop a Torrelles anirem a buscar una pista asfaltada que comença darrera el cementiri on anirem vers Sant Martí Sarroca direcció el Cusconar. Un cop a Sant Martí creuarem per la carretera principal fins a sortir del poble i trobar a la dreta una carretera secundaria en direcció a la Bleda. El camí fins la bleda es asfaltat i de baixada i la bicicleta el farà pràcticament sòl. Un cop a la Bleda anirem cap a la Torre de les aigües i d'allí fins a Vilafranca per pista de terra. Acabarem arribant a l'aparcament de l'espiga on anirem recte fins a trobar un parc a tocar de la vía del tren. Girarem a la dreta seguint una pista de terra i creuarem al polígon industrial Clot de Moja. Creuarem un pontet i de seguida serem a Moja on anirem a buscar la pista asfaltada que ens porta a Penyafel. De Penyafel anirem avall en direcció als Monjos fins a trobar el carrer principal de la població, antiga carretera nacional, on anirem en sentit Tarragona fins arribar a la Ràpita on hem començat la ruta.

Trobarem fonts amb aigua potable a tots els pobles pels quals passarem.