Coordinate 2515

Caricato 24 gennaio 2013

Recorded dicembre 2012

8,3

vicino Girona, Catalunya (España)

Comencem al centre de Girona, i anem direcció Fornells. Hem d'anar seguint els senyals grocs/blaus de la Via Augusta. Passat el nucli de Fornells anem a parar a la riba de l'Onyar. L'anem vorejant i després de passar per una hípica al cap d'una estona arribem a Riudellots. Tota l'estona el camí és gairebé planer. Passat Caldes ens desviem a l'esquerra per visitar l'ermita de Sant Maurici. Recuperem el camí per arribar al cap de poc a Vidreres, i després de travessar la N-II i l'Ap7 per sota, arribem a la zona dels estanys de Sils.

"L'estany de Sils va ser un important llac la grandària del qual variava en funció de les pluges anuals. La necessitat de noves terres de conreu i de pastura, així com la lluita contra la malària van propiciar diversos intents de dessecació a partir del segle XIII. La dessecació definitiva tingué lloc entre l'any 1845 i el 1850, amb la construcció d'una xarxa de canals de desguàs tributaria d'un rec principal que travessava l'estany: la sèquia de Sils. Des d'aleshores l'estany en la seva total extensió només reapareix en èpoques de pluges intenses. Malgrat tot, fins la dècada de 1970, gran part dels terrenys van continuar sotmesos a un règim de inundació temporal que resultava òptim per als prats de sega, destinats a la producció de farratge per al bestiar, i que era compatible amb la conservació de prou valors naturals. Posteriorment, aquest ús va cedir en favor de les plantacions d'arbres de ribera, avui majoritàries a l'espai." (http://webspobles.ddgi.cat/sites/sils/Pages_LeftMenu/Estany.aspx)