Coordinate 134

Uploaded 16 agosto 2013

1,8
3,7

vicino Inverdruie, Scotland (United Kingdom)

Ruta circular que ens durà des del parking de l'estació d'esqui del parc nacional dels Cairngorms, al centre d'Escòcia, fins al cim de la muntanya que té el mateix nom baixant per la pista que tenim a la dreta del camí de la pujada i que creua una de les pistes d'esqui i la via del cremallera que va de l'estació base fins a l'estació de Ptarmigan.

Hem de tenir en conta que a l'hivern l'indret esdevé pista d'esqui i ens haurem de regir per les normes que es dictin a les instal·lacions.

La ruta està molt ben senyalitzada i a part del desnivell acumulat no te cap dificultat. Accedirem a la estació d'esqui arribant al poble de Aviemore on ja trobarem indicadors que ens duràn en direcció a l'estació en uns vint minuts des del poble. Un cop aparcats al parking, el camí de la pujada el farem tot seguint la pista del Windy ridge path fins a dalt del cim. El camí el podem agafar o darrera i a l'esquerra de l'estació base o des del parking mateix on hi ha unes escales de pedra al costat esquerra del mateix segons hi accedeixes amb el vehicle. Seguirem el camí empedrat fins a l'estació de Ptarmigan on podrem prendre un refrigeri i registrar-nos (ens hi obligaran si es que hi volem entrar) o bé seguir endavant fins a dalt de la muntanya on ja només ens quedaràn uns 500 metres per arribar-hi. Un cop al cim del Cairngorm tenim la possibilitat de fer els altres dos cims de la zona tot crestejant fent una ruta circular, el Ben Macdui i el Braeriach. Des de dalt del cim del Cairngorm tindrem vistes de tot el Glenmore Forest Park, del Loch (llac) Morlich i del riu Spey.

En tot el camí no hi ha ni un sol arbre pel que si triem un dia asolejat caldrà portar una bona gorra o algun protector pel sol. D'aigua en podrem trobar a l'estació base i a l'estació de Ptarmigan.