Tempo in movimento  2 ore 39 minuti

2,7
5,4

Visualizzato 643 volte, scaricato 13 volte

vicino a Sabadell, Catalunya (España)

Es segueix pel costat del riu la major part del trajecte per pista. Hem començat a l’inici de la carretera de Caldes. Es baixa al riu per les runes del Molí d’en Torrella. La primera part segueix entre rius i horts per la riba esquerra. Es creua el riu per un gual ja que el camí de la Riba esquerra que seguim està molt malmès per despreniments. Passem per l’àrea de lleure de la Font dels Gitanos i creuem altre vegada el riu davant les naus del Molí de l’Amat. Més endavant tornem a creuar el riu a Sant Vicenç de Jonqueres i continua per la riba dreta per un camí asfaltat al costat del riu fins passar per sots el pont de la carretera de Castellar. Ací es converteix en pista. Deixem el gran edifici del Moli d’es Mornau, també abandonat. Seguim la pista una mitja hora. Podem desviar-nos també per un corriol a l’esquerra per veure la Font de la Teula i pujar per unes escales per reprendre la pista.Passem el Torrent de Ribatallada i la fita del terme de Sabadell. A uns 10 minuts, deixem a l’esquerra les runes de la fàbrica del Rieral i seguim entre horts o barraques en mig d’un espai molt degradat fins al riu que passem ara a gual sota el polígon industrial de Can Messeguer. Si passa molta aigua, us haureu de descalçar com m’ha passat a mí. Pujem fort uns 5 minuts i deixem la pista principal per agafar una pista a l’esquerra que planeja. Hi ha un pal indicador. Segueix entre horts. Veiem a dalt a l’esquerra el Castell de Castellar. Tornem a passar el riu a gual per continuar per la Riba esquerra i al cap d’uns 20 minuts es torna. A travessar el riu per un altre gual. Es continua per un carrer asfaltat en forta pujada en mig d’un entorn de fàbriques enrunades, deixalles i grafitis fina arribar a Castellar a l’alçada del pont de la carretera de Matadepera. Alterna paisatges de bastanta bellesa amb entorns totalment degradats.

Moli d’en Torrella

Riu Ripoll

Camí del riu

Ripoll al pont del Molí de l’Amat

Riu Ripoll amb La Mola de fons

Pont de la carretera de Castellar