Tempo  4 ore 47 minuti

Recorded novembre 2014

3,1
6,1

vicino Collbató, Catalunya (España)

Comencem la ruta al monestir de Montserrat. Les opcions per arribar són vàries. Es pot arribar fins a dalt amb cotxe, si s'arriba aviat. S'ha de pagar aparcament. També es pot aparcar a Monistrol i agafar el cremallera. Hi ha dos grans aparcaments gratuïts al comprar els tickets pel tren-cremallera. O també es pot agafar l'Aeri de Montserrat, situat poc més al sud de Monistrol, a l'encreuament de la C-55 amb la carretera d'anar a Collbató, la B-112. L'aeri triga uns 10 minuts escassos a arribar dalt al monestir.

Agafem el camí de Sant Miquel, seguint senyals de la ruta 3 de les ermites. Abans d'arribar a l'ermita trobem un trencant a l'esquerre que porta a la creu de Sant Miquel, on hi ha també un bon mirador. Desfem un tros de camí i seguim, aviat arribem a l'ermita de Sant Miquel. Després de la bassa el camí puja més dret i es a poc a poc cap a la dreta. Arribem al pla de les Taràntules, on hi ha l'estació superior del funicular de Sant Joan. Fins aquí el camí és ample i emporlanat. Seguim el camí marcat cap a l'ermita de Sant Joan i Sant Onofre. Aquí hi ha algun tall de camí estret panoràmic molt bonic. Arribem al cap d'una estona a les runes de l'ermita de Santa Magdalena. Continuem i trobem uns escalons que descendeixen cap al camí nou de Sant Jeroni, que agafem cap a l'esquerre.
A partir d'aquí el camí no té cap possible pèrdua, fins a l'encreuament del camí vell de Sant Jeroni. Allà agafem amunt cap a l'ermita i el cim de Sant Jeroni, punt més alt del massís.

Desfem el camí fins a l'encreuament del camí vell i el camí nou de Sant Jeroni, que agafem cap a l'esquerre, seguint el rierol sec, fins al Pla dels Ocells. Allà el camí ascendeix una mica. Al cap d'una estona trobem el trencant per anar a les runes de Santa Anna. Després ve una forta baixada amb escalons que ens porta cap al monestir de Montserrat. Una ruta molt distreta i variada per conèixer uns quants dels llocs més emblemàtics d'aquest massís.