Tempo in movimento  2 ore 53 minuti

2,6
5,3

Visualizzato 1844 volte, scaricato 160 volte

vicino a la Vajol, Catalunya (España)

Fem aquesta caminada en record dels més de 500.000 exiliats que varen creuar a peu les diverses fronteres amb la Catalunya nord, ara fa 80 anys. Concretament entre el 27 de gener i el 9 de febrer del 1939.

Sortim de la Vajol a quarts de nou del matí, per la zona nord-oest, c. les Illes, agafem la carretera enquitranada cap a Coll de Manrella i al cap de 900 m, trenquem a l'esquerra i agafem camí de terra que puja cap a l'ermita de les Salines i el Coll de Lli, passem per la font del Cucut i Mas del Coll, on creuem la frontera en una porta que hi ha a la tanca metàlica.
Agafem camí de la dreta, tot seguint un filat i anem baixant per camí ample fins indicador de les Illes on agafem caminet relliscós i bonic, fins arribar al petit nucli de Les Illes, ens aturem per esmorzar i fer el cafetó a l'Hostal dels Trabucaires, on el cafeter ens fa diverses explicacions.
Travessem el poblet i agafem carretera enquitranada durant una estona, fins arribar al monument de la república, tombem a l'esquerra i pugem per diversos carrers fins pista forestal que ens portarà al Coll de Manrella, on ens parem una estona al monument a Lluís Companys.
Baixem durant 200 m per l'ample carretera i agafem camí de l'esquerra amb forta pendent, que ens portarà fins al Mas Can Quera.
Anem seguint camí ample fins arribar a la carretera, girem a la dreta i al cap de 700 m ens portarà a l'entrada de la Vajol.
Seguim fins al Monument a l'Exili, que és a l'esquerra de l'aparcament, on acabem la caminada.
Agafem el cotxe per anar fins a la Mina Canta, on en Negrin hi va fer amagar obres d'art i part de l'or que va acabar a sud amèrica. Hi ha aparcament a l'entrada del camí. Distància 1'8 km d'anada. Tancada al públic al estar molt degradada.

Ajuntament La Vajol 972535325. Horaris d'atenció al públic de les Oficines Municipals:
Dimarts i dijous de 10:00 a 13:30 hores

5 commenti

• Foto di Josep M Fusté

Josep M Fusté 17-ago-2019

Ho seguito questo percorso  verificato  Vedi altro

Una ruta molt maca i interessant, amb un nivell de dificultat molt assequible per a qui tingui un mínim de condició física. No cal ser un expert. Sense problemes de seguir amb GPS.

• Foto di agusti-69

agusti-69 17-set-2019

Molt bona ruta pwr recordar moments historics. Potser miraria una altetnativa del darrer kilometre per la carretera. Salut

• vegel 19-ago-2020

Ho seguito questo percorso  Vedi altro

L'ùnic problema és que la baixada del Coll de Manrella s'ha de fer per asfalt, el camí de tornada passa per una propietat privada, un suposat allotjament rural que no se sap molt bé quim tipus d'activitat faran, ja que l'ama, que no domina massa les normes de la bona educació, està a l'aguait per que no passe ningú. A mi va vindre a perseguir-me quan ja havia passat el mas, en altres masos són altres animalons els que em fan això.

• Maxime Boisset 21-set-2020

Al coll del Lli, de vegades, hi ha gossos ramaders que guarden un ramat de cabres. S’ha d’anar amb compte.

• Foto di rubenco

rubenco 27-ott-2020

Una ruta fantàstica i molt assequible, tant pel paisatge com pel valor històric que té. Algú ja ha comentat el tema de la última part del camí que es passa per una finca anomenada Can Quera. A nosaltres també ens va sortir el propietari dient-nos que aquell camí és privat. Només comentar que ho he consultat a l'Ajuntament de La Vajol i m'han dit que estan mirant si realment és o no és privat, així doncs, fins que no diguin el contrari continua sent un camí d'ús públic de tota la vida. I així mateix li podeu dir al propietari si us diu quelcom, tal i com vam fer nosaltres. Salutacions!

Puoi o a questo percorso