Tempo in movimento  3 ore 41 minuti

3,8
7,6

Visualizzato 151 volte, scaricato 5 volte

vicino a Òrrius, Catalunya (España)

Primera sortida de l'any: 01/01/2021.
☆☆☆☆☆☆☆☆

Rutilla corriolera al Turó de Burriac i Roca de l'Àngel, cercant corriols inèdits.

Des de la població d'Òrrius ens dirigim al Castell de Burriac per petits corriols. No trobarem indicadors ni marques, excepte arribant al Castell. La major part del recorregut passa per senders i trialeres sotabosc. La pujada al Castell la fem seguint uns senyals de pintura blanca i la baixada, per un tram dret on hi ha una corda.

RECORREGUT:
Òrrius
Estació de bus de Sagalés
Església de Sant Esteve
1r tram d'escales
2n tram d'escales
Trencall al bosc des de placeta (sense sortida, només opció bosc).
Cobert de pedres
Inici de la pista de sorra
Dipòsit.
Esquerra.

COLL DE GIRONELLA

Vistes revolt pista
Trencall.

ROQUES D’EN VIVÓ: forats naturals o la mà de l'home? hi ha varies roques curioses, a prop del turó de la Cirera.

Aparcament esplanada de sorra (rètol Ajuntament de Cabrera de Mar).

Ens desviem per un corriol amb senyals de pintura blanca, a l'esquerra. És un sender esglaonat, entre sauló, arrels, grans blocs, pedra, pinassa...

Enllaç amb un corriol de l'altra banda, seguim pujant, amb alguna grimpada fàcil per rocater.

Roques curioses, amb vistes a mar.

Enllaç amb el camí a Burriac (pista emportlanada). Passem una barana fusta.

El TURÓ DE BURRIAC o de Sant Vicenç (401 metres), que pertany al terme Cabrera de Mar i tocant al d'Argentona, amb el seu castell medieval i torre de l’homenatge, és un dels 100 CIMS del Projecte de la FEEC. Hi ha una balconada amb baranes on gaudirem d'esplèndides vistes a mar i a les muntanyes circumdants, com el Montcabrer.

Baixem per la carena pedregosa, amb alguna desgrimpada.

COLLET DE BURRIAC: esplanada on hi ha un Monòlit a les Municipalitats del Maresme i un banc per seure. Continuem pel corriol del darrera del monòlit.

Trencall a uiuis (obviar la pista).

Trencall a l'esquerra, des del mirador: corriol en pujada, que passa pel costat d'una placa commemorativa de fusta de 'La Mar de corredors'. Un petit sender força planer recorre tota la carena, entre arbusts i roques.

Arribem a una zona oberta, amb grans blocs de pedra, on el caminet passa entremig. Aquí està la curiosa "ROCA DE L'ÀNGEL". No sé si aquest lloc ja es deia així anteriorment, o el nom és recent, pel graffiti. Panoràmiques vistes a la costa.

Enllaç amb un sender perpendicular: aquí s'acaba el cami de la Roca de l'àngel.

Estem a prop d'una bassa de senglars, que creuem. Aquest corriol ens porta fins una pista forestal, al costat del TURÓ DE CIRERS.

COLL DE GIRONELLA

Cementiri

Òrrius.

~~~~~

CURIOSITATS:
* El Castell de Burriac o Castell de Sant Vicenç de Burriac està construït al Turó de Burriac, situat a 401 metres sobre el nivell del mar entre les poblacions de Mataró, Argentona i Cabrera de Mar. El castell es va construir sobre una torre de defensa anterior; la primera documentació que parla de la seva existència data de l'any 1017 , en un document que Berenguer Ramon I rep de la comtessa Ermessenda, la seva mare. Entre els segles XII i XIII es van construir la torre de l' homenatge, els magatzems i la capella. Va ser propietat de la família Sant Vicenç inicialment (per aquest motiu fins 1313 es va denominar Castell de Sant Vicenç) i a partir del segle XIV de la família Bosc.
Cap al segle XVIII , el castell va deixar d'utilitzar-se definitivament, però fins a 1836 no va cessar l'activitat de la seva capella. Actualment pertany a l'Ajuntament de Cabrera de Mar".

"La muntanya de Burriac, amb les runes del seu castell al cim, configura, junt amb el Montcabrer, l’inconfusible “skyline” del poble de Cabrera.
La seva alçada (401 m.) i emplaçament el fan un punt immillorable de guaita i control d’un extens territori, amb un domini visual sobre la vall de Cabrera i bona part de la comarca del Maresme, així com de la riera d’Argentona i el coll de Parpers, important via de comunicació entre la costa i l’interior. Per això, ja els ibers i després els romans van utilitzar el seu cim com a lloc de guaita." http://www.cabrerademarpatrimoni.cat/mb_01.html

Òrrius - Bus Sagalés

Església de Sant Andreu i parc infantil

Escales de pedra

2n tram escales

Cobert de pedres

Dipòsit

Trencall

COLL DE GIRONELLA (cruïlla)

Vistes

Fi drecera dreta avall que estalvia 2 corbes i enllaça amb id pista forestal i trencall a Roques Vivó

Roques d'en Vivó

Les Banyadores (Sector d'escalada)

Fi corriol banyadores. Pista cami font de cabrera

Pkg de sorra (gran esplanada)

Corriol senyals blancs: esquerra

Enllac camí Burriac

Turó de Burriac

Corda

Collet de Burriac: monòlit

Vistes

Roca de l'Àngel

Fi cami angel cruilla bassa senglars

Esquerra a cirers

Turó de Cirers (punt de guaita)

Sender emboscat inèdit, torrentera

Corriol antenes

Cementiri (drecera ds casa keko i raq)