Tempo  3 ore 53 minuti

3,0
6,1

Visualizzato 558 volte, scaricato 36 volte

vicino a Mas Oliva, Catalunya (España)

HI ha moltes excursions que es poden anomenar olla. Aquí es presenta la que hi ha gent coneix com a Olla de Roses, ja que fa una volta per totes les muntanyes que envolten Roses pel nord i el nord-est. Una sortida que combina molt bé la muntanya, les vistes sobre el mar i una part d'itinerari megalític. El punt de sortida és la zona esportiva, on hi ha places abundants d'aparcament.

Es comença a caminar en direcció al Mas Oliva, es va pel carrer Viena i s'abandona per un camí que apareix a l'esquerra, es passa per un paintball i es continua entremig d'olivars, sempre de bon fer. Ara bé, després de passar pel costat d'una casa enrunada i creuar una riera, comença una bona pujada.

Aquesta pujada, en trams bastant dura, ja no es deixa fins a dalt del pic de l'Àliga, el punt culminant de la jornada. Per arribar-hi, es va pujant per una cresta que primer té el puig d'en Massot i un coll (des d'on es pot anar a una cova). La darrera pujada, sembla dura, però amb l'entrenament que es porta ja no ho és tant i encara quedarà un con final. Des del cim, com no podia ser d'altra manera, bones vistes de tota la zona del Cap de Creus i més enllà.

La baixad es fa seguint el sender, és una mica escarpat, però no té cap dificultat. Cal dirigir-se cap a un mas en construcció que queda als peus del radar del Pení. Es passa pel costat d'aquesta construcció, pels camps i es pren un sender que té una pujada suau. Més endavant es troba la font de la Vich i aquest camí acaba en una pista ampla.

Es continua cap a la dreta, es passa per sota d'unes penyes on hi ha unes cades per accedir a diferents coves i balmes. La pista discorre de manera agradable, amb vistes sobre cala Montjoi. Es passa pel costat del dolmen de la Tomba del General i arriba al pla de les Gates.

En aquest punt, cal prendre un sender indicat amb una post vertical, que de seguida va de baixada. Abans de creuar la riera, cal girar a l'esquerra, de nou amb bona baixada. A partir d'aquí comença el tram amb tot de restes megalitiques. Primer es troben les roques de la Quarentena, plenes d'inscultures.

Després de passar al costat d'unes vinyes i arribar fins a la carretera de Motnjoi, es puja per un camí empedrat fins a l'espectacular dolmen de la Creu d'en Cobertella. Es continua pel camí, es passa la Casa Cremada i tot seguit es troba el menhir de la Casa Cremada II, una barraca de pedra seca, i més allunyat el menhir de la Casa Cremada I. També hi ha el III, el trencant del qual és el primer que es troba, però en aquesta ruta no s'hi ha anat.

Es continua pel sender fins que es veuen les primeres cases de la urbanització dels Grecs. Aquí hi ha el dolmen de la Tomba de la Generala i una mica més avall el del Cap de l'Home. A partir d'aquí, cal baixar tota la urbanització i fer un bon tram pels carrers de Roses fins que s'arriba al lloc de sortida, sense cap dificultat.

Qualifico la ruta com a moderada perquè el primer tram és de pujada continuada i bastant dura, cal estar-hi acostumat. Després del pic de l'Àguila la cosa ja és de més bon fer. També és una ruta una mica llarga. Pel que fa a l'orientació, els camins són evidents i ben marcats, però un bon track sempre ajuda, sobretot en el tram final, on hi ha tot de senders que apareixen i desapareixen.