Tempo in movimento  3 ore 18 minuti

2,8
5,6

Visualizzato 167 volte, scaricato 7 volte

vicino a Mas Oliva, Catalunya (España)

Sortida des de Mas oliva per anar a buscar mes al nord, la riera de la Trancada , una mica abans de Mas Palou.
Abans de travessar la riera esmentada, ens desvien cap a la dreta, cap el mas de can Pairet i tot seguit la bassa de Can Coll o d'en Ponac, encara amb forca aigua.
Aquest bassal té una capacitat màxima de 20.000 metres cúbics i deu d'estar en torn al cinquanta per cent.
Seguim ara el torrent Palet per un camí que s'enfila de valent i que ens portarà al mig d'una bruma fins el mas d'en Causa, avui en plenes reformes de restauració. No puc passar fotos per la boira que hi hem trobat en aquest punt.
Tirem ara direcció a ponent, Puig de la Sardina i puig de l'Àliga, amb plena boira que amb prou feina veiem a deu metres.
Poc a poc s' anava aclarint i així quant hem pres el desviament cap la Cova de la Lloba ja veiem tot el golf de Roses i les muntanyes més properes ben clarament.
Ens ha costat una mica arribar fins la Cova de la Lloba.
El camí forca trencat i segons com difícil de veure, s'ha fet pregar però ha valgut la pena.
Es tracta d'una cova convertida amb refugi que sorprèn per lo ben conseguida que está.
En caso de mal temps segur que seria d'agrair...

Per tornar a la Carme de Puig Cabrit i Puig Sinols, prendrem un corriol, força planer, direcció oest, que d'una forma més amable que el camí d'anada, ens situarà a un punt mig d'entre Sinols i Cabrit, que ens permetrà seguir baixant cap el punt de sortida.
Un cop passa't Puig Massot, tot baixada, segons com una mica relliscós, que ens situarà a Mas Oliva, punt de partida de la sortida d'avui.
Una sortida agraïda, amb un toc misteriós per la Bruna, que ens a permès de descubrir la cova de la Lloba.
Salut i bones sortides.

Panóramica

Des de Puig Cabrit

Valico

Veiem puig Sínols, puig Queralps,Sant Salvador...