Scarica

aprile 2021
Lascia il primo applauso

Visualizzato 21 volte, scaricato 1 volte

vicino a Arnes, Catalunya (España)

Les Roques d'en Benet son el simbol del massís dels Ports de Tortosa-Beseit per la banda Nord. La seva silueta identifica la zona.
Estan formades per 3 roques, lo Farallo, lo Cap de Gos i el Castell la més gran, on es pot pujar sense escalar. Lo castell es un dels "100 cims" de la llista FEEC.

Anem per la pista asfaltada Els Ports direcció La Franqueta i abans d'arribar-hi aparquem vora el Mas de Burot.
Senyals de la ruta Estels del Sud. Una ampla pista forestal ens porta fins la base de la paret. Quan la pista es bifurca , deixem els Estels del Sud i seguim per la dreta, hem d'anar pujant suament i vorejar lo Castell per entrar per darrera.
Una pintura "BENET" ens indica el camí que puja amunt per l'esquerra. Primer va enmig del bosc i passa per alguna zona de pedra solta on va bé portar bastons. Visitem una cova que trobem a la dreta, cal emparrar-se una mica pero val la pena.
Seguim amunt i aviat entrem en una canal pedregosa que es va fent estreta. Hi ha jovent que va amb bambes de carrer, però millor pujar-hi amb botes de muntanya.
Es passa sota una roca amb ajuda d'un passamans i aviat som en un planell darrera el cim.
Anem fins l'extrem per gaudir del paisatge i la perspectiva. Avui, dalt de la roca, veiem els mascles de cabra montesa que son els amos i senyors del territori. Ens fem un tip de fer fotos.
Per pujar dalt de tot anem fins l'extrem dret, on hi ha un petit collet. Una mini grimpada i ja assolim el cim. Som a 1017 metres i avui tenim unes vistes esplèndides , cap a llevant el Tossal d'Engrillò, al Nord Santa Bárbara i Horta de Sant Joan. Cap el Sud Oest les antenes del Caro.
Per baixar agafem un senderó més a la dreta fins arribar al pla i desprès per on hem vingut.
Una bonica excursió sense perill per assolir un 100 cim.
Parcheggio

Aparcament Mas Burot

03-ABR-21 9:34:23AM Ample, hi cabem molts autos, pero cal anar-hi d'hora. Es pot fer un petit recorregut pel mas si es vol
Intersezione

Camí de pujada

03-ABR-21 10:12:16AM Sender a l'esquerra de la pista.
Grotta

Cova

03-ABR-21 10:26:56AM Entretingut. Pot servir d'aixopluc. Per visitar-la millor portar el frontal.
Panorama

Extrem

18-AGO-01 11:01:34AM Extrem del pla, bones vistes de la base del Cap de Gos.
Vetta

Cim del Castell (Roques d'en Benet)

18-AGO-01 11:17:27AM Es pla i ample, sense perill.