Tempo  4 ore 22 minuti

Recorded ottobre 2019

3,4
6,9

vicino Rocallaura, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Urgell) Ruta el 8/10/2019; 13 km; +330 -330; 4,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Rocallaura, Santuari del Tallat, Montblanquet, Balneari de Rocallaura. Participants: Maria, Dolors del C, Joan i Miquel. Tipus de sortida: circular. Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El castell de Montblanquet consta citat en un document de l’any 1156.

Comencem a Rocallaura, venint de Solivella on ens hem trobat i hem fet un cafè. Rocallaura és un poble agregat a Vallbona de les Monges. El territori de Rocallaura i d’El Tallat, va ser repoblat per Ramon Berenguer IV; per tant estem parlant de mitjans del segle XII (1113 al 1162). Se sap que Rocallaura, ja dins del segle XIV, pertanyia a la senyoria de l’abadessa de Vallbona. Del castell que hi havia, precisament en aquest turó on ara hi ha el poble, no en queda cap resta.

Abans de sortir a fer l’excursió anem a visitar l’església. Està dedicada a Sant Llorenç i es tracta d’una construcció que segueix la transició del romànic al gòtic. L'any 1892 es va construir la façana actual, neogòtica, i es va modificar el campanar, uns anys després es va substituir l'absis per un cambril per instal•lar-hi la Imatge de la Mare de Déu del Tallat.

Després d’uns quants revolts per baixar del poble pel seu vessant... ...