Attività

Ribes de Freser – Taga – Coll de Jou – Ribes de Freser

Scarica

Foto del percorso

Foto diRibes de Freser – Taga – Coll de Jou – Ribes de Freser Foto diRibes de Freser – Taga – Coll de Jou – Ribes de Freser Foto diRibes de Freser – Taga – Coll de Jou – Ribes de Freser

Autore

Statistiche del percorso

Distanza
16,94 km
Dislivello positivo
1.164 m
Difficoltà tecnica
Medio
Dislivello negativo
1.164 m
Altitudine massima
2.037 m
TrailRank 
86 5
Altitudine minima
904 m
Tipo di percorso
Anello
Tempo
6 ore 59 minuti
Coordinate
3719
Caricato
24 maggio 2017
Registrato
maggio 2017
  • Valutazione

  •   5 7 recensioni
Condividi

vicino a Ribes de Freser, Catalunya (España)

Visualizzato 21924 volte, scaricato 1249 volte

Foto del percorso

Foto diRibes de Freser – Taga – Coll de Jou – Ribes de Freser Foto diRibes de Freser – Taga – Coll de Jou – Ribes de Freser Foto diRibes de Freser – Taga – Coll de Jou – Ribes de Freser

Descrizione dell'itinerario

Caminada amb sortida des del passeig de Ribes de Freser, al costat del riu Freser (que baixa amb un imponent cabdal), per anar cap a la zona esportiva i seguir un camí que puja cap a les masies de la Massana i seguint sempre aquest camí, hem arribat a la collada del Manter, creuament de camins, on prenem el que s’enfila seguint les marques del PR C-190, que ja no deixarem fins arribar al cim del Taga, doncs aquest PR, segueix cap a la serra Cavallera i Camprodon.

Continuem pujant, passant pel collet d’Ardena i els plans de Conivella, tot encarant la pujada al pla de les Eugues, que ens trobem completament cobert per una catifa de flors de totes colors i on aprofitem per menjar una mica i gaudir d’aquest exuberant paisatge. Reprenem la pujada i en arribar al pla de la Guilla, ja se’ns presenta davant nostre el cim del Taga, a on arribem amb poca estona i on podem gaudir d’unes esplèndides vistes, vers els cims del Pirineu gironí amb el Puigmal predominant, la serra Cavallera, la serra de Montgrony, etc.

Comença a ennuvolar-se i comencem la baixada, prenen el desvio al coll de Jou, passant pel pla de les Cabanes i continuant un tram de la pista que puja de Bruguera, que deixem en una forta corba que hi ha en el pla del Freixe, per seguir el camí que va cap al pla de la Soca i arribar altre cop als plans de Conivella i baixar cap a la collada del Manter.

En aquesta collada prenem el camí de la dreta, que passa per unes pastures on hi ha les restes d’uns búnquers, mentre anem baixant suaument, fins que prenem un corriol molt dret que passa entre els arbres que ens obliga a baixar amb precaució, fins que arribem a la font de Santa Caterina, ja a Ribes de Freser i amb poca estona arribem al punt de sortida.

Waypoint

IconaWaypoint Altitudine 905 m
Foto diSortida i arribada - Ribes de Freser Foto diSortida i arribada - Ribes de Freser Foto diSortida i arribada - Ribes de Freser

Sortida i arribada - Ribes de Freser

IconaWaypoint Altitudine 995 m
Foto diLa Massana Foto diLa Massana

La Massana

IconaValico Altitudine 1.148 m
Foto diCollada del Manter Foto diCollada del Manter Foto diCollada del Manter

Collada del Manter

IconaWaypoint Altitudine 1.447 m
Foto diPlans de Conivella Foto diPlans de Conivella Foto diPlans de Conivella

Plans de Conivella

IconaWaypoint Altitudine 1.725 m
Foto diPla de les Eugues Foto diPla de les Eugues

Pla de les Eugues

IconaWaypoint Altitudine 1.917 m
Foto diPla de la Guilla

Pla de la Guilla

IconaVetta Altitudine 2.035 m
Foto diTaga Foto diTaga Foto diTaga

Taga

IconaIncrocio Altitudine 1.977 m
Foto diDesvio i baixada a Comallonga

Desvio i baixada a Comallonga

IconaWaypoint Altitudine 1.804 m
Foto diPla de les Cabanes

Pla de les Cabanes

IconaValico Altitudine 1.638 m
Foto diColl de Jou

Coll de Jou

IconaWaypoint Altitudine 1.641 m
Foto diCamí de Bruguera a coll de Jou Foto diCamí de Bruguera a coll de Jou

Camí de Bruguera a coll de Jou

...

IconaWaypoint Altitudine 1.520 m
Foto diPla de la Soca

Pla de la Soca

Commenti  (32)

  • Foto di alejandroguerrero1995
    alejandroguerrero1995 15 lug 2018

     

    Ho seguito questo percorso  verificato  Mostra di più

    Una ruta muy interesante y bonita, vistas inmejorables.

  • Foto di romario 1970
    romario 1970 7 ott 2018

     

    Ho seguito questo percorso  verificato  Mostra di più

    Vistas espectaculares fácil de seguir
    Gracias por compartirla

  • Foto di erill
    erill 14 ott 2018

    Gracias por los comentarios y valoración.
    Salut i bones caminades!

  • M&S_22 16 mag 2019

    Hi ha grans desnivells en aquesta ruta? Ens sembla una ruta fantàstica però volem fer rutes senzilletes (ens preocupa la dificultat i no tant el temps que hi haguem de passar)

    Gràcies,

  • Foto di erill
    erill 25 mag 2019

    Hola M&S_22, aquesta ruta l'única dificultat és el fort desnivell que te (+ de 1.100 metres positius), però es pot escurçar, sortint per exemple des de la pista de Bruguera a coll de Jou, des d'on és mes assequible i és mantenen les bones vistes i el desnivell pot ser d'un 600 metres.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di julia slesareva
    julia slesareva 4 giu 2019

    hola,hay algùn lugar para bañarse?:)

  • Foto di erill
    erill 5 giu 2019

    No, julia slesareva en todo el recorrido no hay ningún lugar idóneo para bañarse.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di PazRA
    PazRA 29 giu 2021

     

    Ho seguito questo percorso  verificato  Mostra di più

    Fantàstica ruta, nosaltres la vàrem fer a l´inrevés, crec que és millor.
    Vistes 360 graus de tot l´entorn. Fàcil de seguir i molt recomanable.

  • Foto di erill
    erill 30 giu 2021

    Gràcies Arizonaz pel teu comentari i valoració. Celebro que la ruta t'hagi agradat i que hagis gaudit de les bones vistes que hi ha durant tot el recorregut.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di Isaac Àlvarez i Brugada
    Isaac Àlvarez i Brugada 22 mag 2022

    Bona ruta per arribar al cim del Taga

  • Foto di erill
    erill 28 mag 2022

    Gràcies Isaac Álvarez i Brugada pel comentari i celebro que t'hagi agradat.
    Salut i bones caminades!

  • Estalxile 3 apr 2023

     

    Ho seguito questo percorso  Mostra di più

    La parte final de la subida (cuando se sale del bosque) es de poca broma al ser recta con un desnivel positivo de 1 metro por 5 metros andando. No vimos nadie subir pero varios runner y ciclistas bajar por el camino. Hay caminos de subida mas facil, por donde sube la gente en general. Pero doy un 5, con el esfuerzo vale mas la pena.

  • Foto di erill
    erill 8 apr 2023

    Gracias Estalxile por el comentario y la valoración de la ruta. En efecto, la subida al Taga, por todos los puntos de acceso, siempre tiene un grado elevado de exigéncia, pero la satisfacción de la subida y las imponentes vistes que se disfrutan durante el recorrido, bien valen el esfuerzo.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di Sierpinski
    Sierpinski 17 set 2023

     

    Ho seguito questo percorso  Mostra di più

    Moltes gràcies per la ruta. L'hem gaudit aquest cap de setmana. Hem sortit del càmping Vall de Ribes. Salut i muntanya.

  • Foto di erill
    erill 27 set 2023

    Gràcies Sierpinski pel comentari i m'alegra que t'hagi agradat.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di Marc Puntunet
    Marc Puntunet 17 dic 2023

    Una ruta molt maca. Gràcies per compartir-la!

  • Foto di Marc Puntunet
    Marc Puntunet 17 dic 2023

     

    Ho seguito questo percorso  verificato  Mostra di più

    Fantàstica!

  • Foto di erill
    erill 12 gen 2024

    Gràcies Marc Puntunet pel comentari i m'alegra que t'hagi agradat.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di Adri&Laly
    Adri&Laly 22 apr 2024

    Com la veus per fer-la amb un gos acostumadissim a la muntanya?

  • Foto di erill
    erill 22 apr 2024

    Hola Adri&Laly, no has de tenir cap tipus de problema per fer la ruta amb el gos.
    Salut i bones caminades!

  • Miquel De Haro 2 mag 2024

    Bones!
    He pensat de fer aquesta ruta a l'estiu. Hi ha algun lloc on vegis possible fer un vivac?
    En el cas de que no, quina ruta recomanes per poder fer-hi un (amb tenda o sense)

    Gràcies!

  • Foto di erill
    erill 5 mag 2024

    Hola Miquel De Haro, no hi entenc gaire dels millors llocs per fer vivac, però ben segur que a la pujada o a prop del cim hi ha llocs per fer-hi nit i gaudir de bones vistes cap al tard.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di Auferil
    Auferil 5 gen 2025

    Bona tarda ! Avui he fet aquesta ruta i le trobat genial ! Le fet exactament com l has marcat i perfecte !! Es una bona pujada per escalfar ben fort les cames i gass ! Salut i muntanya

  • Foto di erill
    erill 15 gen 2025

    Gràcies Auferil pel comentari i m'alegra que t'hagi agradat. Tot i l'exigència que te aquesta ruta, les vistes durant tot el recorregut, be valen l'esforç.
    Salut i bones caminades!

  • polfontpares 26 gen 2025

    Estic guardant la ruta per fer-la el seguent cap de setmana amb un gos! Tindre algun problema amb neu o dificultat pel gos??

  • Foto di Auferil
    Auferil 26 gen 2025

    Polfontpares jo la vaig fer amb gos i no hi ha cap problema.

  • Foto di erill
    erill 26 gen 2025

    Hola polfontpares, com molt bé, t'ha informat Auferil, no hi ha cap problema amb fer aquesta ruta amb la companyia d'un gos.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di erill
    erill 26 gen 2025

    Gràcies Auferil per la teva ràpida resposta a la consulta de polfontpares.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di Lluc C.
    Lluc C. 6 lug 2025

     

    Ho seguito questo percorso  verificato  Mostra di più

    Perfecte per pujar sense dificultats des de Ribas de Freser. Ara, jo la part circular del Taga no la repetiria, masses km per pista esfaltada, m'ha permes fer via, però per a això hauria preferit tornar per on he pujat, tot iq ue es passa per zona boscosa molt bonica un cop la deixes. Per altre costat es pot fer via per draceres pujant la primera part, tot i deixar la pista es molt dificil perdres.

    Gracies pel Track!

  • Foto di erill
    erill 16 lug 2025

    Gràcies Lluc C. pel comentari i per les teves apreciacions sobre la ruta.
    Salut i bones caminades!

  • Foto di Gran Marcus 26
    Gran Marcus 26 6 ago 2025

    Bon dia Erill. Hice ayer la ruta. Me gusto mucho, pero la clasificaría de exigente, q desde Ribes, de una atacada y en no gran distancia, se ascienden 1050 m. Paisajes estupendos y vistas maravillosas. Gracias por compartirla.
    Me gustó hacer la vuelta descendiendo coll de jou, q apenas son 3 km por pista encementada pero con bastante sombra.

  • Foto di erill
    erill 6 ago 2025

    Gracias Gran Marcus 26 por el comentario y por la valoración de la ruta. En efecto és una ruta exigente pero muy gratificante por las excepcionales vistas que hay durante el recorrido.
    Salut i bones caminades!

Puoi o a questo percorso