1,3
2,5

vicino Baillestavy, Occitanie (France)

Pujada al Refugi de Cortalets des de l'Esquena d'Ase.

Xalet-refugi propietat del C.A.F. de Prada. Punt de sortida de la via clàssica d'accés a la Pica del Canigó i al Pic Barbet. Inici i final d'etapa de diverses travesses. Entorn privil·legiat. Servei de menjars amb menú complet.

Situació: Pla de Cortalets, vall de Llec, Conflent. Com arribar-hi

Altitud: 2.150 m

Categoria: Refugi guardat (primavera-estiu) / Refugi lliure annex (tardor-hivern)

Places: 80 (refugi guardat)

Característiques: Aigua potable, electricitat solar, habitacions amb lliteres, serveis compartits, dutxes, servei de bar i menjars (refugi guardat) / Lliteres, llar de foc, proximitat a aigua potable (refugi lliure)

Sortim de l'aparcament de l'esquena d'ase, punt on arriba la pista de Villarach per pujar al refugi. A partir d'aquí només es pot pujar amb taxi professional de 4x4.

El punt final es el refugi propietat del C.A.F. de Prada. És el punt de sortida de la via clàssica d'accés a la Pica del Canigó i al Pic Barbet. Inici i final d'etapa de diverses travesses. Entorn privilegiat. Es un refugi de primera categoria, amb servei de menjar i dormir.

Nosaltres pugem pel camí perfectament assenyalat, passat pel Prat de Cabrera fins el coll del final de la pista just abans d'arribar al refugi.

Descansem una mica i ens alimentem en el refugi per iniciar l'ascens al cim del Canigó.
La ruta de l'ascensió la mostrem en un altre ruta gravada independent.

• GFC.cat 3-ott-2018

Bona ruta com aproximació al cim del Canigó.