Coordinate 2559

4,9
9,8

Visualizzato 136 volte, scaricato 4 volte

vicino a Erill la Vall, Catalunya (España)

Volem fer la Punta Alta en ruta circular, pujant pel refugi Ventosa i Calvell i baixant per Comalesbienes. La primera etapa consisteix a pujar al refugi. Com que ho fem al migdia d'un dissabte del mes d'agost, ja podíem comptar amb la impossibilitat de deixar els cotxes al pàrquing que hi ha sota la presa de Cavallers. El problema és que ni tan sols hi ha espai a Caldes de Boi, i hem de deixar-los al marge de la carretera. Poc abans del refugi ens cauen algunes gotes d'aigua de núvols que han anat evolucionant amb la calor del dia.
El diumenge s'agraeix poder esmorzar a les 6, ja que l'etapa serà llarga. Seguim les marques i estaques de la ruta Carros de Foc fins a passar l'Estany Gran de Colieto. A partir d'aquí hem d'estar atents a les fites, ja que encara que és evident la vall pel qual hem de pujar, si perdem la traça, el camí pot esdevenir incòmode. Segons anem pujant hem d'usar més les mans per assegurar els nostres passos. Tot i que el camí no és difícil, per gent poc habituada pot ser impressionant.
La Punta Alta és un dels tres mils d'Aigües Tortes, i si el temps acompanya, és interessant entretenir-se a identificar les muntanyes que ens envolten.
A la baixada és igualment important no perdre les marques. Encara així, trobarem algun pas (identificat amb un waypoint al present track) no difícil, però aeri i exposat. Després es continua el descens fent salts de roca en roca, amb algun tram més fressat. Abans d'arribar al camí comú amb la pujada, que ens deixarà a Caldes de Boí, ens sorprèn una curta però forta tempesta de pluja.