1,5
3,1

Visualizzato 390 volte, scaricato 14 volte

vicino a Manresa, Catalunya (España)

Caminada a l'entorn del Poal, tot recorrent el regadiu de la Séquia i camps de cultiu.
Si no has pogut gaudir de la visita guiada duta a terme en el marc de la Festa del Tomàquet 2020, t'oferim l'alternativa de fer-la autònomament i consultar els vídeos dels espais més representatius

La caminada s'inicia a l'aparcament de l'escola les Bases. Recomanem fer-la en sentit anti-horari.

Camí de Mas de'n Pla

Agafar el camí que marxa en direcció l’eix transversal, deixant el carrer Colom a mà esquerra i el raval del Moixeró a mà dreta.

Camí Sud de Mas de'n Pla

Un cop hem travessat el pont per sota l'eix transversal, continuem en el camí paral·lel a aquesta carretera

Cal Ribalta

Deixem la casa a mà esquerra i continuem endavant pel camí

Camí Sud de Mas de'n Pla

Trenquem a mà esquerra i passem entre camps d'horta Podem fixar-nos en el reg de la sèquia i en les seves comportes (els bagants)

Joan Borrós i Isabel Vendrell

Si estàs participant de la ruta indicada per conèixer detalls i espais de l'horta manresana i la Sèquia, aquí et presentem Horta del Joan Borrós i la Isabel Vendrell. Uns vídeos que s'han elaborat en el marc de la Festa del Tomàquet del Bages que se celebra cada any a finals del mes de juliol a Manresa.

Desviació a casa Torras

Anem cap a casa Torras tot seguint el camí que descendeix cap a Sant Joan de Vilatorrada. Si feu la ruta autoguiada, podeu parar-vos aquí i mirar el vídeo del Xavier Torras. Així no caldrà que entreu a la finca

Xavier Torras

Si estàs participant de la ruta indicada per conèixer detalls i espais de l'horta manresana i la Sèquia, aquí et presentem el Xavier Torras. Uns vídeos que s'han elaborat en el marc de la Festa del Tomàquet del Bages que se celebra cada any a finals del mes de juliol a Manresa.

Camí de Mas Terrós

Deixem el camí de Mas de'n Pla i un cop passat el torrent, trenquem a mà dreta cap al camí de Mas Terrós

Camí de Joncadella

Quan arribem al camí de Joncadella, trenquem a mà esquerra

Camí de Cal Santacreu

Deixem el camí de Joncadella en el primer trencall que trobem a mà dreta. Passem per davant de Casa Collell

Sèquia

Trobem el ramal de la séquia del Poal i el seguim aigües amunt

Retrocés de l'horta

Si mireu al vostre voltant, veureu que malgrat l'existència de la Séquia, molts dels camps del vostre entorn es dediquen al cultiu de secà. Aquest vídeo us explicarà algunes de les causes del retrocés de l'horta, i la voluntat de revertir aquesta situació.

La figura del Sequiaire

Vols saber quines són les tasques del sequiaire? Aquest vídeo te n'explica tots els detalls

Séquia del Poal

Deixem la séquia i marxem en direcció sud

Ramal del Poal

La Sèquia de Manresa rega l'horta des de fa 600 anys. Si en vols conèixer més detalls, mira't el vídeo adjunt

Camí transversal del Poal

Marxem en direcció oest pel camí transversal del Poal

Camí de Joncadella

Prenem el camí de Joncadella en direcció a Manresa

Pont Llarg

Permet salvar el desnivell provocat per la riera del Poal. Consta de 33 arcs (algun dels quals tapiats) i té una longitud d'uns 230 m. La construcció del Pont Llarg va permetre l'ampliació d'una zona de regadiu més enllà del torrent del Poal i al nord del turó del Puigberenguer

1 commento

• Fede B. 17-gen-2021

Ho seguito questo percorso  verificato  Vedi altro

Perfecte per fer amb nens petits

Puoi o a questo percorso