Attività

Pico de Russell (3.207m) per la Diagonal

Scarica

Autore

Statistiche del percorso

Distanza
12,77 km
Dislivello positivo
1.011 m
Difficoltà tecnica
Medio
Dislivello negativo
1.162 m
Altitudine massima
3.204 m
TrailRank 
25
Altitudine minima
2.196 m
Tipo di percorso
Solo andata
Tempo
9 ore 29 minuti
Coordinate
4913
Caricato
26 settembre 2021
Registrato
settembre 2021
Lascia il primo applauso
Condividi

vicino a Aneto, Aragón (España)

Visualizzato 264 volte, scaricato 11 volte

Descrizione dell'itinerario

Espectacular ruta d'alta muntanya per assolir dos 3.000m a la zona de Vallibierna i Cap de Llauset. La ruta comença a la Cabañana de Botornás, entre l'Embalse i el Refugi de Llauset, que es on vem fer nit (la cabana és prou gran ja que hi poden dormir més de 4 persones sense problemes. Está prou ben aïllada i consta d'una llar de foc. Nosaltres vem trobar-hi llenya, però no sé si sempre serà així). Agafem el GR-11.5 fins al Refugi del Cap de Llauset i no el deixarem fins arribar al Collado de Vallibierna. Un cop al coll cal buscar les fites que surten a mà dreta, just sota la cresta, per arribar fins a la Collada de los Bucardos. Aquí ja veiem l'Avantcim SE del Russell al nostre davant i comencem a intuir la Diagonal, per on haurem de pujar. Entre aquest coll i l'inici de la diagonal trobem un mar de blocs de pedra i petits estanys que caldrà sortejar una mica com es pugui. Hi ha moltes fites marcant diferents camins, nosaltres a l'anada vem donar més volta i al tornar vem decidir intentar retallar una mica. Un cop a l'inici de la Diagonal, ens trobem just sota de la Punta Oriental del Russel (3.051m), que es pot fer si es puja a l'Avantcim per la cresta. La diagonal no deu fer més de 500 metres de llarg però amb un desnivell molt pronunciat, cal pujar poc a poc. Un cop a dalt, ja som gairebé al primer 3.000m del dia, que queda a la nostre dreta (Antecima SE del Russell, 3.205m). D'aquí al Rusell hi ha dues opcions, anar per la cresta (consta d'un parell de passos prou complicats) o resseguir un petit corriol que ens deixarà just a sota del cim. Nosaltres agafem el corriol i coronem el segon 3.000m del dia, el Pico Russell (3.207m). Si es vol, un cop al cim, es pot seguir carenejant fins a la Brecha de Ixalenques (o Salenques) per assolir la Punta de la Brecha de Russell (3.197m). Nosaltres no ho fem per falta de temps però no presenta cap dificultat técnica.

La tornada la farem desfent tot el camí fins a la cabanya on hem dormit i des d'allà seguirem els indicadors del GR que ens tornaran fins al cotxe, aparcat al pàrking de l'Embalse del Cap de Llauset.

Ruta amb unes vistes espectaculars al cim on es poden veure molts 3.000m de la zona com el Margalida, Tempestades, Vallibierna o Molieres. Qualifico la ruta de moderada pel desnivell a superar a la Diagonal i per algun pas entre l'Avantcim i el cim però en general no presenta cap dificultat técnica si no s'agafa la cresta.

Commenti  (0)

    Puoi o a questo percorso