Coordinate 601

Recorded dicembre 2019

3,1
6,2

vicino Cazevieille, Occitanie (France)

El Pic Saint-Loup és un cim emblemàtic del departament de l'Hérault, a uns 20min de Montpellier. Des d'alguns punts de vista, té una aparença molt estètica i punxeguda. De fet, la primera vegada que ens va cridar l'atenció va ser des de l'Abbaye Saint-Roman, uns 65km a l'est.

Des de l'aparcament de Cazevieille surt un sender ben marcat i senyalitzat que ens portaria fins al cim. Nosaltres, però, decidim pujar per la carena oest, ja que així passem per les ruines d'unes torres i tindrem diversos punts de vista espectaculars sobre les parets nord de la cresta. A més, si comencem ben aviat, podem veure sortir el sol sobre el Mediterrani. La carena no ofereix cap dificultat, tret d'un petit i curt pas de desgrimpada senzilla (vegeu waypoint).

Des del cim baixem pel camí normal i anem a buscar el sender que ens durà fins a les ruines del Château de Montferrand. Segons un panell que vam trobar abans de la pujada al castell, la zona de les ruines es tracta d'una propietat privada i en obres d'acondicionament, així que no es pot entrar degut a perill de despreniments dels murs. No obstant, varia gent hi passeja per allà dins...

El retorn el fem per la vessant nord, així tindrem les vistes de la cresta que hem recorregut des de sota. A remarcar un petit trencant per un corriol poc visible (waypoint "Amunt") que vam descobrir gràcies a un dels tracks que portàvem, i que evita haver de perdre uns 30-40m de desnivell que caldria recuperar tot seguit si seguíssim sempre el sender.

Altres possibles pujades al cim: per la via normal, seguint el sender des de l'aparcament de Cazevieille. Per a terreny més aventurer, hem vist ressenyes de la part est de la cresta, que es veia més dreta des del castell. I també una ruta amb alguns passos de grimpada fins a III que puja per la cara nord, per l'anomenada "diagonale".