1,5
2,9

vicino Piau Engaly, Midi-Pyrénées (France)

El circ glaciar de Troumouse està situat al centre de la serralada dels Pirineus, al departament dels Alts Pirineus de França, fent frontera amb Espanya.

Gavarnie te tres circs (els mes imponents dels Pirineus) , el propi de Gavarnie, el d’Estaubé i aquest de Troumouse.

Aquest circ té un diàmetre mitjà de 4 km i la seva base se situa al voltant dels 2.200 metres d'altura. És un dels circs més grans dels Pirineus i Europa. Els cims que el conformen arriben als 2.800 i 3.100 metres d'altitud, sent el de bec de la Munia el més alt. El clima del lloc ha fet que el circ estigui desproveït d'arbres i grans matolls. Gràcies a la seva importància mediambiental, el paratge està inclòs dins el Parc Nacional dels Pirineus.

Nosaltres hem pujat al pic de Gabiedou que es el pic que fa frontera entre el circ de Troumouse i el d’Estaubé.

Sortim de l’aparcament on hem deixat el cotxe (pista que puja des de Gèbre). Aquí hi ha la cabana de la verge.

El camí es clar, hem de pujar per la canal que fa el sortint del Pic de Gabiedou i el sortint del pic de Bouneu. Es veu perfectament des de baix i no hi ha pèrdua.

Arribem al Port de la Canau, després d’haver suat la samarreta per la pendent.. Contemplem les fantàstiques vistes sobre el Circ de Troumouse amb el seu pic imponent de La Munia.

Seguim la ruta fins el cim del Gabiédou. Des d’aquí podem contemplar unes vistes impressionants sobre la cara nord del Mont Perdut i el Cilindre.

La baixada la fem pel mateix camí que hem pujat.

Sortida matinal divertida per un lloc bonic i tranquil.