Tempo  3 ore 5 minuti

Recorded novembre 2014

3,5
7,0

vicino Haastrecht, Zuid-Holland (Nederland)

Iets wat ik natuurlijk al veel eerder had moeten. Een wandeling door de Krimpener- en Lopikerwaard over tiendwegen, kades en boerenlandpaden, langs boezems en waterbergingsgebieden. Eindeloze vergezichten over veenweiden, en altijd weer het ijkpunt van het veenriviertje de Vlist.
Hoogtepunten zijn wat mij betreft:
- het relatief nieuw aangelegde waterbergingsgebied de Hooge Boezem,
- de Tiendkade die de Tiendweg en het Hoognaarpad verbindt en ons voert langs de Benschopper Boezem. Ooit was dit een belangrijk onderdeel in de afwatering van de Lopikerwaard.
- De Bergvlietkade, wat mij betreft het mooiste pad in de hele omgeving.
- Natuurgebied Bilwijk (zie ook mijn route Rondje Bilwijk 011114)

14 km waanzinnig genieten over een niet moeilijk te lopen route. Soms moet je langs of over een hek klimmen. Doe dit met enige voorzichtigheid. De Bergvlietkade heeft een wat ongelijke en glibberige ondergrond. Een wandelstok kan uitkomst bieden. Oh ja het natte grasland kan je een paar natte voeten opleveren.

Veel plezier!

4 commenti

• Dol68 2-nov-2014

Ziet er gaaf uit Tacbe! Vooral de kleine smalle paadjes maar ook de verscheidenhied en zo mooi weids, ga 'm zeker eens lopen :) Mooie foto's!

• jpluim 17-feb-2015

Prachtige wandeling. Echt genieten.

• Foto di 2871Rob

2871Rob 1-ago-2015

Een leuke variant is om bij Haastrecht naar rechts te lopen naar de IJsseldijk en dan linksaf te gaan. Via Bisdom van Vliet weer naar het zuiden, op de Tiendweg waar je dan uitkomt even naar rechts en via het nieuwe voetpad naar links en rechtdoor, dan kom je weer op de Bilwijkse weg uit. https://nl.wikiloc.com/routes-outdoor/over-de-kades-door-de-krimpener-en-lopikerwaard-021114-8175126#wp-8175127/photo-4740877

• Foto di SroC

SroC 25-mar-2019

I have followed this trail  verificato  View more

Mooie route door de weilanden van de Krimpenerwaard. Jammer dat er op sommige weilanden net gegierd was. Mooie weidse uitzichten en een leuk stukje langs het water bij Vlist. Wel oppassen voor de wielrenners daar.