Tempo in movimento  un'ora 53 minuti

2,3
4,6

Visualizzato 61 volte, scaricato 4 volte

vicino a Cornudella, Catalunya (España)

Sant Joan del codolar - aparcament - Grau de la Montserrat - Pla del moloner - Cova del moloner - Serra Major - Roca Corbatera - Pla del Grau gran - Bifurcació a la dreta itinerari 5 - Camí dels cartoixans - Sant Joan petit.

Ruta circular per la serra del Montsant amb inici i final a l'ermita de Sant Joan del codolar a. Cornudella del Montsant.

Arribarem fins a Sant Joan del Codolar venint des de Cornudella del Montsant ja sortint del poble en direcció a Prades, on trobarem un carrer asfaltat a l'esquerra que senyalitza l'ermita de Sant Joan. Un cop a l'ermita podem deixar el cotxe al parking gratuït que hi ha al costat o una mica abans al voltant de la petita ermita de sant Joan Petit que està situat just al costat del camí dels cartoixans. Anirem fins l'ermita on trobarem una font amb aigua apte per beure. A l'esquerra de l'ermita trobarem un aparcament i és aquí on trobarem el senderó que puja fins al grau de la Montserrat. El senderó està senyalitzat a sobre del mateix aparcament amb un pal indicador. Pujarem fort fins el peu de la cinglera en direcció a una petita cova que es veu des de l'ermita tot seguint el camí. Arribarem fins una roca enorme que la sortejarem per la dreta per després passar pel costat de la cova fins arribar a un petit pas ferrat amb tres esglaons clavats a la roca. Una mica mes amunt ja trobarem el peu de la cinglera on anirem sempre a l'esquerra tot seguint el senderó fins que trobem un pla finalitzant així el pas per la cinglera. Un cop en aquest punt trobarem indicacions per anar a Serra Major. Girarem a la dreta per anar a passar molt aprop de la Cova Santa. Arribarem al pla dels Moloners i després a la cova del mateix nom. Al costat de la cova a l'esquerra veurem un senderó que puja sobre la cova i al cap de poc de pujar-hi veurem un pal indicador que ens dirà que som a Serra Major. Seguirem direcció Roca Corbatera i Albarca fins arribar a la primera sempre per Serra Major. Des de Roca Corbatera i si el dia es prou clar veurem des del Pirineu fins a la vall de l'Ebre. Baixarem seguint en direcció a Albarca fins al pla del Grau gran i una mica mes avall trobarem un trencall a la dreta senyalitzat amb itinerari 5 que agafarem per anar per un senderó de baixada fins a trobar el camí dels cartoixans. Ja al camí dels cartoixans anirem direcció Sant Joan del Codolar fins que trobem Sant Joan Petit on hem començat la ruta.
Parcheggio

Sant Joan Petit. Parking

Sito religioso

Sant Joan del Codolar

Valico

Grau de la Montserrat. Esglaons a la roca

Grau de la Montserrat inici pel peu de la cinglera

Grau de la Montserrat final de la cinglera