Tempo  4 ore 50 minuti

2,3
4,7

Visualizzato 98 volte, scaricato 4 volte

vicino a Ulldemolins, Catalunya (España)

Circular desde l´Ermita de Sant Antoni als Ventadors. Anada pel Congost del Fraguerau i retorn pel Grau de Sant Antoni.

Temps caminant 4 hores i 40 minuts.

Recorregut espectacular, que ens descobrirà el Montsant ocult, amb amplia perspectiva de les singulars formacions rocosas del Montsant. Destacant el Barranc dels Pèligs, les escletxes que conformen La LLibreria, el forat del Pont Natural, la Punta Pericana.....

Quand iniciem l´ascenssió als Ventadors, cal seguir unes marques en forma de rodones petites de color verd. Al arribà al wpt "seguir pins", vol indicà NO pujar dalt de la roca, sino continuar entre la pared i els pins. Més endavant cal avançar per dalt del llom rocós (veure foto); un arbre sec a la dreta, ens indica que anem bé; aviat arribem a un pas entre roques (foto), és el fi de la pujada pel rocam.

Despres del rocam, seguim un caminet estret, amb alguns trams aeris, que sols requereixen precaució. Al punt senyalat amb el wpt "cable", hi ha instal-lat un passamans per superar un curt pas. Despres de la cruïlla amb el Grau de la Cornereda, el camí és de més bon transitar.

Per baixar hem escollit el Grau de Sant Antoni, ja que feia temps que no hi passàvem. Tot i que és travessa sense problemes, cal dir que esta poc trepitjat i una mica embrossat. Potser el motiu de passar-hi poc, és que no hi ha cap indicador a dalt la carena i l´excursionista prefereix el Grau del Llop o del Pi de la Carabasseta més fressats.

En cas de roques mullades i relliscoses, és aconsellable deixar aquest itinerari per un altre dia.