Tempo  6 ore 17 minuti

3,6
7,3

Visualizzato 772 volte, scaricato 57 volte

vicino a Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Una preciosa circular des del Marquet de les Roques (Sant Llorenç Savall), tot ascendint als cims de la ROCA SERENY (804m), el QUEIXAL CORCAT i el MONTCAU, i passant pel Castell de Pera, el Cau dels Emboscats, la Cova dels Llimacs o Cova de la Vall, la Canal del Llor i la Font del Llor, etc.. al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac (Vallès Occidental).

▪︎INICI: Aparcament del Marquet de les Roques, gran casal modernista/ neoromàntic a la Vall d’Horta, visitable els caps de setmana. Per arribar al Marquet de les Roques, cal seguir la Carretera B-124 de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall. Aproximadament al Km. 17,1, girar a l'esquerra, on veureum una pista. Seguir-la fins al final.

▪︎RESUM: Marquet de les Roques - Bassa - Restaurant Can Brossa - Corriol dreta - Cim Castell de la Pera - Cim Roca Sereny - Pessebre - Sepulcre megalític - Era Ventosa. Pessebre - Coll, trencall directe al Marquet - Mirador - Trencall al Queixal - Queixal Corcat - Cau dels Emboscats - Vista agulles - Cova dels Llimacs o de la Vall (cavall bernat de la vall) - Montcau - Coll d'Eres - Trencall opcional a la cova Simanya - Bifurcació: dreta a la Canal del Llor - Trencall a la Maquina de Tren (obviar) - Gran roca amb cordes - Font del Llor - GR 5 que va al Collet del Llor- Marquet de Les Roques.

~~~~~~~~

▪︎RECORREGUT: Sortim del Marquet de les Roques en direcció al Castell de Pera i Roca Sereny.

Passem pel Queixal Corcat, el Cau dels Emboscats. Hi ha algunes grimpades / desgrimpades i algun pas exposat:

- Per pujar al QUEIXAL CORCAT hi ha unes grapes de ferro.

- Per baixar al CAU DELS EMBOSCATS un pas equipat amb una escala de fusta i alguna grapa de ferro.

Després de la Carena dels Emprius entrem a la COVA DE LA VALL, també anomenada COVA DELS LLIMACS (10m): cavitat molt curiosa i amagada. La primera vegada, vam estar buscant-la més d'una hora i no l'havíem trobat! La darrera ocasió i la vaig trobar sola, i la vaig trobar just quan ja es ponia el sol....

Fem una anada - tornada fins el MONTCAU, passant pel Coll d'Eres.

Baixada per la Canal del Llor i Font del Llor, tot finalitzant la circular al Marquet de les Roques.

Bona caminada!!!

Era Ventosa. Pessebre

Era ventosa. Pessebre
Campeggio

Coll bif directe al marquet

Punto di attracco

Mirador

Queixal Corcat

Queixal c

Cova dels Llimacs o de la Vall (cavall bernat de la vall)

Montcau

Coll d'Eres

Coll eres

Trencall opcional a la cova Simanya

Desv cova Simanya

Bif. Dreta: Canal del Llor

Bif. Dretacanal llor

Trencall a la Maquina de Tren (obviar)