Tempo  4 ore 35 minuti

3,8
7,5

Visualizzato 164 volte, scaricato 20 volte

vicino a Molins de Rei, Catalunya (España)

Ruta gairebé circular d'ascensió al Puig Madrona, situat a l’extrem occidental de la serra de Collserola, partint de Molins de Rei, passant pel fenòmen geològic de les Esquerdes i l'esglèsia d'origen prerromànic de la Salut, i tornant per la fondalada de la riera de Vallvidrera.

Es tracta d'una ruta de bon fer ja que la major part transcorre per pistes forestals barrades al trànsit (força freqüentades, doncs, per ciclistes de BTT) o per corriols fressats i de bon caminar. Un recorregut d'altra banda que, tot i tractar-se d'una serra força humanitzada atesa la seva proximitat a àrees densament poblades, ofereix diversos punts d'interès: vegetació mediterrània variada, amb predomini dels alzinars a més de zones de vegetació humida de ribera, magnífiques panoràmiques de les comarques properes i de la serralada litoral, edificis històrics com l'ermita de la Salut...

La ruta s'inicia al Polígon Industrial Riera del Molí de Molins de Rei, a la zona de les Licorelles (1), des d’on prenent una pista en sentit nord s’arriba a la bifurcació de Can Rabella, que seguirem a l’esquerra, per remuntar per un camí força fressat fins al camí de la Salut.

Ja al camí de la la Salut val la pena endinsar-se a les esquerdes naturals de les Escletxes pel seu interès geològic i paisatgístic, abans de reprendre el camí que, passant a tocar de la font de les Cases del Puig, es dirigeix per una ampla pista cap a la serra d'en Rabassa fins arribar al coll d'en Faura, on prendrem una drecera indicada (el PR-C 35) que deixarem momentàniament per dirigir-nos al Puig del Rossinyol, des d'on es pot contemplar una bonica perspectiva parcial de la zona sud-oriental de la vall del Llobregat i, cap al nord, de l'ermita de la Salut i del Puig Madrona.

Retornant al PR-C 35 sortirem novament a la pista, a prop de l'àrea de pícnic i de l'ermita de la Salut, església d'origen prerromànic reformada en època romànica, situada en un planer paratge. Des d'aquest indret un indicat i costerut sender en sentit nord ens portarà fins a una pista, a pocs metres del Puig Madrona, des del cim del qual gaudirem d'unes amplíssimes vistes cap a la Serralada Litoral (Montserrat, La Mola), part del Vallès Occidental, el Baix Llobregat, les Muntanyes de l'Ordal, la línia de la costa i el delta del Llobregat, i la resta de la serra de Collserola, amb el Tibidabo i el Puig d'Olorda visibles.

Davallant des del Puig Madrona en sentir nord, arribarem a una primera pista que, combinada amb d’altres, ens retornarà a l’ermita de la Salut i el Coll d’en Faura, des d’on iniciarem la segona part de la ruta, inicialment per la Serra de Can Julià (amb bones vistes cap a Valldoreix, Sant Cugat, el Vallès Occidental, la Mola i el Montseny) fins al Collet de Batllivell.

Al Collet de Batllivell girarem en sentit sud per davallar en direcció a la Rierada, que travessarem per endinsar-nos en el curs de la riera de Vallvidrera, d’exuberant vegetació de ribera (atenció al bonic paratge del salt d’aigua) fins arribar al pont on iniciarem el tram final de la ruta.

En aquesta part final és interessant la bonica masia de Can Planes, amb les restes d’un antic molí de vent. La pista arriba finalment a la cruïlla de Can Rabella, on ens reincorporarem a la pista inicial que ens retornarà al punt de partida. En acabar tot plegat haurem completat els 15 km i al voltant de 500 metres de desnivell positiu d’una agradable i plàcida ruta.

-----

(1) Cal assenyalar que la monstruosa construcció en aquest indret d’un macrocentre logístic, denunciat pel moviment ecologista de la zona, alterarà molt greument el fràgil equilibri mediambiental de la zona.

REPORTATGE FOTOGRÀFIC

Inici Polígon Riera del Molí

Desviació a Can Rabella

Bifurcació esquerra

Desviació esquerra

Camí de Molins de Rei al Papiol (dr)