Tempo  3 giorni 5 ore 46 minuti

Caricato 8 maggio 2018

Registrato maggio 2018

Visualizzato 394 volte, scaricato 9 volte

vicino a Soudorgues, Occitanie (France)

Itinerari circular en quatre etapes per les Cevenes (oc. Cevenas / fr. Cévennes), una serralada del sud-est del massís Central francès (o massís Septentrional occità) a cavall dels departaments del Losera i el Gard. La ruta passa majoritàriament per carenes

ETAPA 1/4: Col du Mercou (Sodòrgues / fr. Soudorgues) - Aire de Côte (Bassurèls / fr. Bassurels)
Fem nit al Gîte Longitude de Sodòrgues i l’endemà iniciem la ruta al Col du Mercou (cruïlla D-9 -GR-61), on deixem els cotxes. Passem pel Col de l’Ascler (on agafem el GR-67), el Col de l’Homme Mort, les cases de Bonperrier i L’Elzière, i el Col du Pas o Col des Traverses fins a la casa rural d’Aire de Côte.

ETAPA 2/4: Aire de Côte (Bassurèls / fr. Bassurels) - Le Cauvel en Cévennes (Sent Martin de Lansuscla / fr. Saint-Martin-de-Lansuscle)
Reprenem la ruta des d’Aire de Côte i passem pel col Salidès, l’alt de Marquairès, el llogarret de L’Hospitalet, el Col de Solperière, el Col des Faïsses i el poble de Barra de las Cevenas (fr. Barre-des-Cévennes) abans d’arribar a Le Cauvel en Cévennes, on fem nit.

ETAPA 3/4: Le Cauvel en Cévennes (Sent Martin de Lansuscla / fr. Saint-Martin-de-Lansuscle) - Les Plans (Mialet)
El camí surt de Le Cauvel i passa pel Col des Laupies, el Col des Abeilles, el Col de la Croix de Bourel, el llogarret de Les Ayres, el mirador del Col du Serre du Pradel, la granja Lou Peyreret, Les Aigladines i Les Plans, on ens allotgem.

ETAPA 4/4: Les Plans (Mialet) - Sant Joan del Gard - Col du Mercou (Sodòrgues / fr. Soudorgues)
Sortim de Les Plans i arribem al punt de sortida, el Col du Mercou, passant pel La Borie, el poble de Sant Joan del Gard (oc. Sent Jan de Gardonenca / fr. Saint-Jean-du-Gard), el Mont Brion i el Col de Briontet.

Nota sobre els noms de lloc
Per escriure un nom de lloc, faig servir la forma catalana, si existeix, i també n’indico, la primera vegada que apareix, la forma occitana (oc.) i la francesa (fr.) corresponents si estan documentades. Si el topònim no té versió catalana, utilitzo l’occitana o la francesa, en aquest ordre de preferència.

Barra de las Cevenas (fr. Barre-des-Cévennes)

Poble

Mirador

Mont Brion

Cim

Sant Joan del Gard (oc. Sent Jan de Gardonenca / fr. Saint-Jean-du-Gard)