Scarica

maggio 2021
Lascia il primo applauso

Visualizzato 18 volte, scaricato 1 volte

vicino a Sant Carles de la Ràpita, Catalunya (España)

Pujada clàsica a la Foradada, segurament el millor mirador del Delta del Ebre.

Haviem d'arribar amb l'auto fins el Cocó de Jordi, però la pista asfaltada está tallada a l'àrea recreativa de la Mundana on el aparquem.
Un tros de carretera i ja som al Cocó de Jordi, realment es un espai petit on aparcar i amb una pista tant estreta s'entèn que ho tanquin per evitar problemes de trànsit.
Aquí comença el camí, molt ben marcat (GR i PR)
Bifurcació, seguin amunt pel PR (senyals groges) i passem vora unes grans alzines i uns forns de calç, direcció les runes del Mas de Mata-Redona, que devia ser mot gran.
Ja veiem el nostre objectiu, la Foradada es l'extrem rocòs més al nord de la serra del Montsià. Des on som queda a la nostra esquerra,
Ens manca pujar una mica per camí ben marcat, per la dreta s'ens uneix el que ve de Ulldecona ( hi ha una tanca de ramat) i aviat som a dalt.
El forat a la roca es molt gran. Val la pena pujar fins l'extrem rocallós d'on les vistes son encara més extenses.
Cap el Nord, el massís dels Ports, la Vall de l'Ebre. La serra del Cardó al NE . Per la costa , tot el Delta de l'Ebre, destaca la Banya davant Sant Carles de la Ràpita i seguint al Sud, les cases d'Alcanar, Vinaròs, Benicarló, i Penyíscola.
La baixada la fem per un sender que surt just davant la Foradada (no pel precipici!) Primer baixa fort i desprès s'aplana fins la font del Burgar, sota les boniques alzines.
La resta del camí es el de pujada.
Una magnífica excursió, sense cap dificultat per qui tingui una mica de prèctica de muntanya.