Tempo  3 ore 37 minuti

0,9
1,8

Visualizzato 17 volte, scaricato 0 volte

vicino a la Febró, Catalunya (España)

Antigament la Serra Plana i els seus plans com els de L´ Ermitanet o el del Picamill i les comes del Joanet eren conreats i existien camins d´acces als dits conreus desde la Febró. els dos que recorrem en aquesta ruta sembla que portaven als Plans del Picamill.
Sortim del parquing del pont de la Font del Pubill i per la carretera anem a buscar l´inici del cami que mig amagat trobem a ma dreta de la carretera , seguim aquest bonic cami que es sustituit per una pista que anem seguint fins que l´abandonem per anar a buscar , tot saltant marges per les Solanes , el Grau del Gegant .
El Grau del Gegant que tambe reb el nom de Grau de la Vila es puja per un desdibuixat cami que va saltant el marges d´antics conreus de Les Solanes una mica per alla a on podem , passem al costat de un petit gendarme , per dirigirnos a la base del cingle que resseguim uns pocs metres fins que apareix a l´esquerra un petit canal que anem pujant ( feu atencio a un petit teix en mig del canal) sense problemes i que porta a un lloc exposat a la vora del cingle en el que hem de posar atenció , despues anem seguint per esclexes i crestes fins al llom del pla del Picamill , anem a buscar el Barranc del Picamill que es afluent del barranc de la Cova del Corral . Per la banda esquerra del dit barranc del Picamill baixa el cami del Grauet del Barret , tambe anomenat Grau del Pere Paueta ., l´inici del es una mica dificil de trobar , el grau no te cap problema técnic i es mes curtet que el del Gegant pro mes ufanos i el cami es una mica mes marcat, amb abundosos restes de l´antic cami , fins que arribem a la zona de marges de les Solanes en la que el sender es tapa i es fa perdedor partir de una petita tartera , fins arribar a la pista que ens porta al pont de la Font del Pubill.
El califico com DIFICIL perque te trams sense cami ben definit i sense marques . La ruta no la recomanaria per als que no están acostumats a trescar per camins no gaire transitats , que no tenen bon sentit de l´orientacio , no disposen d´ un bon GPS i busquen camins fàcils i ben marcats sense entrebancs,

Fi del Grau del Gegant

arribem a una carena i anem a buscar l´inici del Grauet del Barret
Intersezione

Intersecció

abandonem la pista per començar a pujar sense cami definit

inici del cami d´acces als graus