Scarica

maggio 2021
Lascia il primo applauso

Visualizzato 26 volte, scaricato 2 volte

vicino a Gósol, Catalunya (España)

El Cadinell es un discret 100 cim de la comarca de l’Alt Urgell, ben amargat damunt el poble de Josa del Cadí.
La manera més fàcil de arribar a Josa del Cadí es per la C-16, més enllà de Cercs trenquem a l'esquerra cap a la vall del Pedraforca; passem per Saldes i Gósol i pel Coll de Josa, deixem enrere el Berguedà i entrem a la Província de Lleida.
Aparquem l’auto al entrar al poblet de Josa del Cadí, que ens queda a l’esquerra. Ja veiem la piràmide del Cadinell a l’altra banda de la carretera. Un cartell de fusta indica Coll Jovell
Agafem el GR i anem direcció la ermita de Santa Maria, que deixem enrere sender amunt per la banda esquerra del torrent de Jovell. Hi han trossos oberts de pissarra calcària i altres dins el bosc. Sempre pel GR 150.1 passem per una font que no raja i creuem la pista fins arribar a Coll Jovell, una zona de pastura entre el Cadinell i el Cadí. Sembla que la pista segueix cap el poblet de Cornellana.
Deixem el GR, que s’encara cap al Cadí i anem pel prat de l’esquerra a buscar unes fites direcció sud-oest i un bonic camí dins el bosc que va pujant, al principi suaument. Desprès en forta pendent es torna sender, sempre amunt buscant fites fins arribar a la carena del Cadinell per un verd prat. Davant nostre; al Sud, Port del Comte damunt el poble de Tuixent. Si anem a l’extrem de la dreta, encarats cap a la vall del Segre veiem el poblet de Cornellana. Cap a ponent el Cogulló de Turp i el Roc de Galliner, que encara no hem fet.
Per assolir el cim anem direcció llevant i aviat trobem la estelada que ens indica que hem aconseguit el Cadinell (2113 metres) un altre dels «100 cims» de la llista de la FEEC.

Cap a llevant tenim el Pedraforca, la Gallina Pelada i la serra del Verd. Sota nostre Josa del Cadí. Al Sud destaca la estació d’esquí del Port del Comte i el Turó dels 4 Batlles. Al Nord, La Torreta del Cadí i el Vulturó, més al est.
Tornem pels nostres passos, al baixar de la carena ens empitonem doncs agafem massa per l’esquerra i ens costa trobar de nou el camí. Us aconsello que en el prat carener seguiu les fites que son més a la dreta, que es per on hem pujat.
Realment el bosc cara nord fins el Coll Jovell es molt bonic i frescal, just el contrari de la cara sud del Cadí que tenim davant.

Ens aturem a l’ermita de Santa Maria per fer un mos, amb molt bona vista del Josa de Cadí.
Una bonica excursió, ja tenim un altre 100 cim.
Parcheggio

001 Aparcament

Josa del Cadí, entitat que pertany al terme de Gósol-Tuixen. Te una esglèsia al extrem de dalt del poble, molt vistosa. Hi ha un àrea de picnic a l'entrada, vora una formatgeria.

002 GR 150.1

Pal indicador i marques.
Monumento

003 Ermita de Santa Maria

Esglèsia romànica del segle XII, Te una bonica porta i un petit cementiri. Era l'antiga esglèsia del poble.
Fontana

004 Font

Sembla nova, avui no raja.
Intersezione

005 coll Jovell

Area de pastures. Si seguissim el GR pujariem a la carena de la serra del Cadí. A la banda nord, bosc . Cara sud matoll.
Vetta

006 El Cadinell

Un dels "100 cims" de la FEEC. Pentany a la comarca de l'Alt Urgell, Teòricament 2113 metres, però hi ha una pedra pintada de "2112" m