Coordinate 271

1,3
2,6

Visualizzato 58 volte, scaricato 0 volte

vicino a El Serrat, Ordino (Andorra)

>> Català:

En aquesta nova proposta de senderisme farem una visita integral als quatre Estanys de Tristaina en una ruta circular de baixa dificultat.

La ruta comença en la mateixa estació d'Esquí Ordino Arcalís, en la Coma d'Arc, on disposem d'un ampli aparcament així com de serveis de restaurant i cafeteria amb terrasses.
No és possible arribar en cotxe fins aquest lloc a l'hivern quan la neu talla la carretera d'accés que no netegen.

Per anar escalfant, el primer tram ja és de pujada fins arribar al collet on gaudirem de bones vistes a dues bandes. En aquesta primera part del recorregut trobareu un tram rocós equipat amb una cadena per a agafar-se (no és gens perillós).

En poca estona arribem al Collet de la Coma del Forat on s'obre la vista al Circ de Tristaina, divisant ja la silueta de l'Estany del Mig. Al fons s'alça orgullós el Pic de Tristaina, que amb els seus 2878 m. d'altitud, presideix i sembla vigilar tot aquest impressionant paratge.

Una suau baixada i arribarem a una cruïlla de camins senyalitzada, a l'esquerra el camí a l'Estany de Creussans i el camí que voreja el Circ de Tristaina. Continuem baixant fins arribar al desviament en direcció cap l'Estany Primer, a la dreta.
Una curta baixada més i arribarem a aquest bonic estany envoltat de muntanyes.
Li donarem la volta per la dreta, creuarem el pont de fusta i continuarem en la propera cruïlla per la dreta, amunt en direcció a la Llacuna Superior.
En aquest camí gaudirem d'unes bones vistes dels tres estanys i el Circ de Tristaina.

Arribem a l'altiplà superior, cruïlla de camins al Circ de Tristaina, al Refugi de l'Estany Forcat, el Port de l'Albeille i el mateix Pic de Tristaina.
Girem a la dreta per a visitar la petita Llacuna Superior i els voltants que ens queden molt a prop.

Continuem ruta, ara de baixada i per un altre camí per a completar la resta del circuit visitant els Estanys de Més Amunt i Del Mig, amb unes aigües tan cristal.lines com fredes.
Gaudiu de la pau i tranquilitat que ofereix aquest entorn que sembla màgic.

Un cop visitats aquests darrers estanys, iniciem el camí de tornada en direcció al Collet de la Coma del Forat. Des d'aquí només ens quedarà el tram del camí de baixada fins arribar a l'aparcament.

En els waypoints i peu de les fotos trobareu més informació d'interés, consulteu-la! (en la versió web per a ordinadors, opció no disponible en la versió per a mòbils).

Espero us agradi aquesta proposta i si la feu, ja ens comptareu la vostra experiència.

Salut i muntanya!

>> Castellano:

En esta nueva propuesta de senderismo haremos una visita integral a los cuatro Estanys de Tristaina en una ruta circular de baja dificultad.

La ruta empieza en la misma Estació d'Esquí Ordino Arcalís, en la Coma d'Arc, donde disponemos de un amplio aparcamiento así como de servicios de restaurante y cafetería con terrazas.
No es posible llegar en coche hasta este lugar en invierno cuando la nieve corta la carretera de acceso que no limpian.

Para ir calentando, el primer tramo ya es de subida hasta llegar al collado donde disfrutaremos de buenas vistas a dos bandas. En esta primera parte del recorrido encontraréis un corto tramo rocoso equipado con una cadena para cogerse (no es nada peligroso).

En poco rato llegamos al Collado de la Coma del Forat donde se nos abre la vista al Circ de Tristaina, divisando ya la silueta del Estany del Mig. Al fondo se levanta orgulloso el Pic de Tristaina que, con sus 2878 m. de altitud, preside y parece vigilar todo este impresionante paraje.

Una suave bajada y llegaremos a un cruce de caminos señalizada, a la izquierda el camino al Estany de Creussans y el Camí que bordea el Circ de Tristaina. Continuamos bajando hasta llegar al desvío en dirección al Estany Primer, a la derecha.
Una corta bajada más y llegaremos a este bonito lago rodeado de montañas.
Le daremos la vuelta por la derecha, cruzaremos el puente de madera y continuaremos en el próximo cruce por la derecha, hacia arriba en dirección a la Llacuna Superior.
En este camino disfrutaremos de unas buenas vistas de los tres lagos y el imponente Circ de Tristaina.

Llegamos a la meseta superior, cruce de caminos al Circ de Tristaina, al Refugi del Estany Forcat, el Port de l'Albeille y el mismo Pic de Tristaina.
Giramos a la derecha para visitar la pequeña Llacuna Superior y los alrededores que nos quedan muy cerca.

Continuamos ruta, ahora de bajada y por otro camino para completar el resto del circuito visitando los Estanys de Més Amunt y del Mig, con unas aguas tan cristalinas como frías.
Disfrutad de la paz i tranquilidad que ofrece este entorno que parece mágico.

Una vez visitados estos últimos lagos, iniciamos el camino de vuelta en dirección al Collado de la Coma del Forat. Desde aquí solo nos quedará el tramo del camino de bajada hasta llegar al aparcamiento.

En los waypoints y pie de las fotos encontraréis más información de interés, consultadla! (en la versión web para ordenadores, opción no disponible en la versión para móviles).

Espero os guste esta propuesta y si la hacéis, ya nos contaréis vuestra experiencia.

Salud y montaña!
Parcheggio

Inici ruta. Pàrquing Coma d'Arc (2235 m)

Panorama

Vistes del camí i l'entorn (2253 m)

Vista enrere del camí (2300 m)

Rischio

Pas equipat amb cadenes (2320 m)

Tot i que aquest pas esta equipat, la dificultat i el risc són molt baixos
Valico

Collet de la Coma del Forat (2321 m)

Intersezione

Cruïlla, continuem recte (2322 m)

Panorama

Vista del Estany Primer (2312 m)

Lago

Estany Primer de Tristaina (2260 m)

Ponte

Creuem el pont de fusta (2258 m)

Intersezione

Girem a la dreta, camí cap amunt (2260 m)

Panorama

Vista als Estanys Primer i del Mig (2322 m)

Vista als tres Estanys de Tristaina (2350 m)

Intersezione

Continuem per la dreta (2416 m)

Sense foto

Continuem per la dreta (2425 m)

Lago

Llacuna Superior (2439 m)

Fita de pedres (2423 m)

Iniciem el camí de baixada

Girem a la dreta (2330 m)

Lago

Estany de Més Amunt (2322 m)

Intersezione

Girem pel camí de l'esquerra, abans del pont (2310 m)

Sense foto

Estany del Mig (2295 m)

Panorama

Vista enrere a l'Estany del Mig (2298 m)

Parcheggio

Final ruta. Pàrquing Coma d'Arc (2235)