Scarica

maggio 2021
Lascia il primo applauso

Visualizzato 54 volte, scaricato 3 volte

vicino a Joanetes, Catalunya (España)

Excursió clàssica des la Collada de Bracons fins el Puigsacalm, que es un dels "100 cims" de la llista FEEC.
De la carretera ens emparrem pel pendent on comença el camí. Seguim el sender ben marcat que va per la banda obaga. Es una fageda magnífica, ufanosa aquest diumenge de primavera.
Passem per la Font Tornadissa, que raja un aigua ben fresca i ja pugem a la zona de prats. Avui no hi ha ramats de vaques ni de cabres, però trobem molts excursionistes que gaudeixen de la fi de confinament comarcal.
Ens saltem el senyal que indica Puigsacalm i anem primer al Puig dels Llops, amb unes vistes esplèndides, des Olot al nord fins el final de la vall d'en Bas , al Sud. Al davant nostre la serra de Cabrera. Al nord, el Pirineu.

Tornem pel camí de vora la carena direcció ponent fins assolir el cim del Puigsacalm, el més alt de la Garrotxa. Avui la boirina no ens deixa veure el mar.
La tornada la fem per on hem vingut sense problemes.
Un fàcil passeig per assolir un "100 cim". Pels aventurers i als qui agradi fer desnivell aconsello el camí dels ganxos (primer vells i desprès nous) que puja de Joanetes.
Parcheggio

001 Coll de Bracons 1132 m

A la carretera GIV-5273. Límit entre Osona i Garrotxa. Es pot aparcar a la vora, doncs hi ha molt poca circulació des que varen fer el Tunel de Bracons,
Fontana

002 Font Tornadissa

Raconada envoltada de faigs. Aquí acaba el bosc espès.
Vetta

003 Puig dels Llops

1480 m altura. Bon mirador

004 Puigsacalm

Sostre comarcal de la Garrotxa. Un dels cims més visitats de Catalunya.