Tempo  6 ore 6 minuti

2,6
5,2

Visualizzato 669 volte, scaricato 40 volte

vicino a Albanyà, Catalunya (España)

La nostra ruta d’avui, surt del petit poble Albanyà a l’alta Muga i discorre per terres molt accidentades, amb altes carenes i abruptes cingleres calcàries. Tot fa pensar que ens trobem en una petita Garrotxa dins de l’alt Empordà.
El verd frondós de les alzines, és el protagonista que ens acompanya per camins i corriols fins la imponent Balma d’en Noguer que a primera vista, sembla amagada, com si pretengués dissimular, però perfectament integrada en el seu entorn natural. Aquesta és la primera impressió que hem tingut quan hem arribat a l’enorme entrada en forma d’arc apuntat a l’estil del gòtic més ortodox.
Entaforada al bell mig d’un imponent roquissar i atapeïda tot el seu voltant d’alzines, aquesta cova passa desapercebuda en el conjunt dels cingles de la Parada
Per la seva situació estratègica, des de la cova estant una persona, discretament, sense ser observada, pot arribar a tenir un control visual molt ampli del territori.
Reprenent els camins i corriols , ens hem acostat a Sant Miquel de sa Cirera, que ja feia dies que volíem anar-hi per valorar la singular restauració feta amb ampolles de vidre, la majoria de whisky, de diversos colors i que li dóna un encant molt especial a mode de vitrall ultramodern.

Final ruta

Calle

Inici ruta

Rajolí d'aigua

Collet de sa Cirera

Sant Miquel de sa Cirera

Església d’una sola nau amb absis de ferradura mig derruit i paviment de llambordes rectangulares. Campanar d’ espadanya de tres pilars amb llantes de roda com a campanes Datada des del segle IX - X Restaurada i consolidada en els últims anys d’una manera molt especial que va portar i porta molta polèmica: utilitzant com a material ampolles de vidre de Whisky de diferents colors a mode de vitrall i posant-hi una coberta d'uralita. Sigui com sigui l’església està en peu amb una bona lluminositat i amb tot el seu orgull.

Mas La Cirera

Torrent del Clot de la Costa

Mas La Costa

Mirador

Panoramica dels cingles

Un llimoc curios

Balma d'en Noguer

És l'últim jaciment descobert a La Garrotxa a l’any 2009 Hi ha evidencia estada humana des del Neolític en que els homes es van fer sedentaris Cova de 22 m. de recorregut amb una entrada de 7 m. d’alt i 11,5 d’amplada i al final 2 m. d’alt i 5 d’amplada. A l’entrada restes d’un mur Bauma amagada a primera vista, integrada en el seu entorn atapeït d’alzines i roquissars calcaris del conjunt dels cingles de la Parada Sembla una construcció Gòtica per la forma d’arc apuntat Una situació estratègica pel control visual d’un ampli territori S’hi han trobat restes de gairebé tots el periòdes de la nostra història: ibèric, romà, edat mitjana, edats moderna i contemporània.

Vista sobre Albanyà

2 commenti

• Foto di peremagria

peremagria 7-ott-2020

Ho seguito questo percorso  Vedi altro

La colla A TOC DE PITU de Bescanó, hem fet aquesta interessant ruta per corriols no gaire nets i en forta pujada per poder conèixer la Baume d’en Noguer, que es l’ultim jaciment arqueologic descobert a l’Alta Garrotxa, on les excavacions han posat al descobert evidències d’estades humanes des del neolític antic fins avui.
    Podeu veure un reportatge de no molta qualitat, ja que el dia no donava per a més, en aquest enllaç:

• Foto di Gilter

Gilter 7-ott-2020

Ho seguito questo percorso  Vedi altro

Impresionant la cova d’en Noguer per la grandiosidad i la seva entrada emb un perfecte arc. Molt interessant L’Ermita de Sant Miquel sa Cirera que amb ampolles de colors li don un aire vitrall de las grans Catedrals

Puoi o a questo percorso