Tempo  5 ore 55 minuti

Recorded novembre 2016

2,4
4,8

vicino Vidrà, Catalunya (España)

Anem a la serra de Milany amb la intenció de travessar la fageda de Bonvac i arribar-nos fins a un cim característic del Bisaura, el Castell de Milany situat dalt d'un contrafort rocós.
Un cop passada la masia del Barretó, hi ha una cruïlla amb un pal indicador, prenem el camí del mig indicat com camí del Castell de Milany i del morro del Quer.
Deixem uns metres la pista, per acostar-nos al Morro del Quer on tenim unes vistes impressionants sobre la vall de Llaés.
Passat Santa Maria de Besora, en el punt kilomètric 9,2, trobem a l’esquerra, senyalitzat, el camí del castell de Milany. El seguim durant uns 4,5 kilòmetres per una pista en força mal estat, fins arribar al mas de del Barretó i la seva capella on deixem el cotxe.
A partir d'aquest punt continuem a peu travessant la fageda pel cingle del Morró del Quer
Travessem la riera de Milany
I arribem al pla de les Basses on i ha la Masia de Milany
Deixem enrere la masia i ens enfilem pel Pla del Castell fins arribar al peu del cim rocós on hi ha les restes del castell
El voltem pel peu fins trobar el camí d’accés a dalt del penyal
El Castell de Milany, és un cim característic del Bisaura, amb una alçada de 1526 metres. Antigament era un punt estratègic molt important per la seva alçada i situació.
En un dia clar es pot albirar fins al Montseny, Sant Llorenç del Munt i Montserrat vers migdia. Per l’altra banda la Serra d’Ensija, Cadí, Puigmal, Bastiments i el Canigó.
i cap a ponent, amb el Pedraforca, el Cadí i Ensija.
Les ruïnes d’aquest castell estan documentades d’ençà l’any 962.
Amb la recent restauració s’han afermat les parets i elements que resten drets i s’hi ha bastit una miranda. Vèrtex geodèsic i taules d’orientació.
Tornem pel mateix camí amb la intenció de fruir de nou del passeig per la fageda ara ja amb la llum de la tarda.
A l’altra banda ens sorprèn la vista de la balma obrada dels Fleus