Vilito

Recorded settembre 2016

4,6
9,1

vicino Folgarida, Trentino - Alto Adige (Italia)

Català (English Below)
Aquesta etapa és bastant exigent a nivell físic, comences a 2400m, baixes fins a 1500 i tornes a pujar a 2260m. Això apart dels quilometres.
Des del "Biv. Costanzi Albasini" tornem al coll del que veniem ahir i comencem el descens seguin el sender 329 cap a "ex-Malga Scale", en l'actualitat un refugi en ruines, per la "Val del Vento" (1:45h). Aquí segueixes el sender 355 que creua la "Val Centonia" i et porta a la "Malga Mondifrà" (1632m) on es pot fer una pausa per dinar. El temps de Scale a Mindifrà són unes 2h.
Des de "Malga Mondifrà" segueixes el 334 cap a "Malga Vaglianella" en 30' i en 30' més arribes a "Malga Vagliana" (1974 m). Després el sender és fa més dret i puja fina a 2180 m. Aquí el paisatge canvia de cop, els verds de les pastures deixen lloc a la roca gris tipica de les Dolomites. Aquí et rodejant els pics de "Pietra Grande and Grostè". Passant aquesta part s'arriba al "Rifugio Graffer" (2261 m) en 1:30 hores.. Temps Malga Mondifrà – Passo del Grostè: 2:30h.

English
This stage is particularly hard. You start at 2400m, go down to 1500 and climb up again to 2260m. That is without considering the millage.
From the bivouac the DBT Expert climbs shortly in 15 minutes along the path SAT 365 to connect to the path SAT 329 that descends the steep Val del Vento and in 1:45 hours it reaches the remains of ex Malga Scale (1590 m).
You follow now the waymark SAT 355 that in ups and downs crosses Val Centonia and leads to the forestry road that takes you to Malga Mondifrà (1632 m) where you can stop for some great food and homemade cheese. Walking time Malga Scale – Malga Mondifrà: 2:00 hours.
From Malga Mondifrà you follow the DBT Expert signs that in 30 minutes lead you to Malga Vaglianella first and in 30 more minutes to Malga Vagliana (1974 m) then. The route now becomes steeper and climbs up to 2180 m. Here the landscape changes dramatically: the green colour of the pastures lets the typical light grey of the Dolomia rock have its seat. You are now surrounded by the peaks of Pietra Grande and Grostè. Leaving the green pastures behind you reach now Rifugio Graffer (2261 m) in 1:30 hours. Walking time Malga Mondifrà – Passo del Grostè: 2:30 hours

Sito archeologico

ex Malga Scale

Vicolo cieco

error

Vem anar per la pista enlloc d'agafar el sender.

error 2

No vem girar a la dreta quan tocava