Tempo  7 ore 36 minuti

3,8
7,5

Visualizzato 95 volte, scaricato 1 volte

vicino a Bagà, Catalunya (España)

Ruta circular complerta que ens permet coneixer una part de l entorn de Gisclareny. Deixem el cotxe a l escola de Natura la Salle, a Cal Cerdanyola, on hi ha un parking habilitat. Pasat el pont girem a la dreta per seguir una pista ampla i en molt bon estat, apte per cotxes, que ens ha de portar a varis punts d interés de la zona. El primer lloc de parada es el Bullidor de Sant Esteve. Per arrivar hi, trobarem un senyal a la pista que ens indica un corriol amb una forta baixada per arribar fins el riu. Ja de tornada a la pista, desseguida es trobem un pont on hem de desviar per veure el salt del Bastareny i seguint el senyal, l Adou de Bastareny, on es troba el neixement del riu, que brota de dintre de la muntanya, es un lloc especialment bonic. Aquest dia hi ha molta aigua pel que el riu brota i baixa molt ple i el salt ens regala una imatge espectacular per la quantitat d aigua que cau. Seguim el camí, i una mica mes endevant, es troba un cami que es desvia de la pista i baixa fins el riu. Aquest camí ens porta fins el salt de Murcurols. De camí ja veiem que el riu es glaçat, el que ens fa pensar que posiblement el salt tambe ho estigui, com aixi es. L imatge del salt glaçat es impactant, no es habitual trobar aquesta imatge.
De tornada a la pista, seguim camí buscant el corriol que s enfila muntanya amunt seguint el torrent de Monnell. Aquest torrent a trams es subterrani, a trams el veiem cabdalós, formant gorgs i trams rapids. Val a dir que deixada la pista, tenim un tram de 4 kms de pujada per corriol en no massa bon estat i amb un desnivell que per moments es fa feixuc i en el que s ha d anar al cas per no errar la ruta, sobre tot en l ultim tram de la pujada. Pel camí pasem per una bauma i per la Cova del Vimboca. Una vegada dalt, les vistes justifiquen la pujada. Despres d una mica de recuperació, planejem menys d un km per la collada de Galligan abans de començar la baixada que ens tornarà a Cal cerdanyola, tot i que abans pasem per varis indrets que val la pena veure. El primer punt de referencia es la Font del Faig, tot just abans del refugi de Sant Jordi. Aqui seguim el corriol que va al costat del torrent de Pendís, enfangat i amb aigua en aquest primer tram. La baixada segueix entre torrents, estrets i bosc, empalmant aquest torrent de Pendís, amb el Torrent de la Font del Faig que ens porta fins un altre dels trams interessant d aquesta ruta: en aquest punt es trobem tot un seguit de gorgs i salts, entre mig de dos muntanyes, al mig de les quals hi ha el torrent i el corriol. Aquest seguit de gorgs i salts acaben a la cua de Cavall. Vist des de dalt el salt no sembla el que després, quan som baix, veiem. La baixada dels gorgs fins el peu de la Cua de Cavall, es complicada, entre roques, pedres i el torrent, es complicat no mullar se els peus en aquest tram, curt d altre banda. Una vegada s ha baixat la vista de la Cua de Cavall, es impressionant. Seguin el cami, trobem restes del camí dels Empedrats, antiga ruta que unia el Berguedà amb la Cerdanya i una mica mes endevant, un cartell ens indica que si deixem el camí, hi ha el bullidor de la llet.....altre lloc que no ens hem de perdre: aigua brotant de la roca i baixant per un tobogan fins a un salt d aigua, tenim sort i aquest dia baixa molta aigua, el que li dona una espectacularitat mes gran al indret. Ja de tornada al camí, seguim el torrent en mig d una humitat important, fins el refugi Vents del Cadí i tot seguit L Escola de Natura la Salle, durant aquest tram, el torrent, fa gorgs, salts, rapids...... tot un espectacle.
Ruta espectacular, amb una gran quantitat d indrets per gaudir i que hem tingut la sort de trobar en un dia en que a mes a mes hi havia força aigua, el que li dona un punt mes d espectacularitat. Alguns trams es fan entre pasos de muntanya, també tenim trams de pista, corriols, alguns en molt bon estat, altres no tant, i algun petit tram en que has de saltar de pedra en pedra.....