Tempo  4 ore 13 minuti

2,0
4,0

Visualizzato 482 volte, scaricato 17 volte

vicino a la Febró, Catalunya (España)

Circular desde la Cruïlla de la carretera a Castillejos amb la pista al poble abandonat de Gallicant. Font de Verdú, antiga pista pel Barranc de la Font de Verdú, el Gorg, camí entre el Gorg i la Torre del Manuel, GR-7, Gallicant, camí de Gallicant a les Pinedes.

Durant el funcionament del Campament Militar, aquestes pistes circumdants, van estar prohibides al pas. Aixó explica, que un cop abandonades les instal-lacions, aquests camins i vies esdevinguin ara desconegudes, poc trepitjades i feréstegues.

Temps caminant, unes 3 h. i 20 m.
Temps total, aturades incloses, 4 h. 13 m.

Accès en cotxe al punt de sortida. Desde el Coll d´Alforja, agafem la carretera direcció a l´antic campament militar dels Castillejos. Poc abans d´arribar al campament, entre els kms. 5 i 4 de la TV-7092, a l´esquerra surt una pista que porta a Gallicant. Aparquem el cotxe en aquesta cruïlla.

El tros de camí desde la Font de Verdú al Gorg, es veu poc trepìtjat. Al ser una antiga pista, és passa bé, excepte algun curt pas que la vegetació ha envaït el camí.
Poc abans d´arribar al Gorg, cal avançar per la mateixa llera del Riu del Gorg. Hem trobat força aigua als tolls, que ens han obligat a buscar passos per les roques i costats, i no ha calgut descalçar-se. Posiblement despres de pluges, no hagués estat posible.
El camí desde el Gorg a la Torre del Manuel, està força abandonat, tot i que el traçat és evident, hi ha abundant vegetació que enlenteix una mica el pas.

Al Mapa de Siurana de Editorial Piolet, el punt on senyala la Font de Verdú, sembla força distant del lloc real de la Font, situada on hi ha una construcció.