Tempo  2 ore 30 minuti

2,5
5,0

Visualizzato 457 volte, scaricato 28 volte

vicino a Anglès, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és al carrer Dels Pins, d’Anglès.

Al capdamunt del carrer comença un corriol que passa pel mig de les pinedes, tot pujant en direcció a Puig ventós, però abans d’arribar-hi em decanto a mà dreta on hi ha les boques de les mines de ferro de Puig Ventós:

CLICA AQUÍ

Torno al camí i seguint a mà dreta continuo per pista, arribo a un encreuament de pistes, segueixo a mà esquerra la que transcorre planera. S’arriba a un altre encreuament de pistes i seguint a l’esquerra prenc una pista que baixa i passa pel costat de la Bassa de Cal Gravat, continuo el camí fins a arribar a Sant Pere Sestronques.

L’ermita fou restaurada l’any 1994 a càrrec de la família de Maria Àngels Feliu, en part originària d’aquesta parròquia, com a compliment del vot fet al bisbat en acció de gràcies per l’alliberament de la farmacèutica segrestada.

Continuo passant el pontet de sobre la riera de Sant Pere i vaig seguint els senyals en direcció a Sant Amanç. Camino entre camps d’avellaners a tocar de Can Rossinyol. Una mica més endavant prenc una pista a mà dreta (imprescindible portar el track de la caminada degut a la gran quantitat de trencant que es troben) i després de passar diversos encreuaments i un dipòsit d’aigua dels bombers, segueixo passant la carretera C-63 per sota ja que hi ha un parell de túnels i seguint per pistes arribo a Sant Amanç, es el punt àlgid de la ruta.

L’església, que es trobava en avançat estat d’enrunament, ha estat restaurada fa poc temps, i cal remarcar que les dovelles de l’arc de mig punt de la porta no són originals, sinó que provenen de l’antic convent de Sant Antoni d’Anglès, que fou molt temps caserna de la Guàrdia Civil i que s’enderrocà l’any 2000.

CLICA AQUÍ

A partir d’aquí, inicio la tornada sense dificultats en direcció a d’Anglès seguint per pistes, camins i corriols arribo al parc de la Font del Canyo i aquí agafo un corriol i traspassant el Rissec i la carretera C-63 arribo al carrer del Pins donant per acabada la ruta gràcies a la qual es poden conèixer dues joies del romànic del terme municipal d’Anglès.

Salut i bona caminada!

Trencant a la mina
Miniera

003 Mines del Puig Ventós

Mines del Puig Ventós https://mineratlas.com/location/2711#16,41.950707111235786,2.649921948032885,hybrid

004 Cruïlla de pistes

007 Ermita de Sant Pere Sestronques

Ermita de Sant Pere Sestronques

008 Cruïlla, segueixo a la dreta

Cruïlla, segueixo a la dreta

009 Cal Rossinyol

018 Cal Rissec

Cal Rissec

019 Trencant a la dreta

Trencant a la dreta seguim corriol
Parco

020 Parc de la Font del Canyo

Parc de la Font del Canyo - Seguim a la dreta, trespepassat el Risec i la carretera C-63 arribem al carrer dels Pins