Tempo  2 ore 14 minuti

1,7
3,4

Visualizzato 680 volte, scaricato 39 volte

vicino a Llorts, Ordino (Andorra)

Mina de Llorts - Font de Ferro - Pont de les Moles - Escultures de Ferro - Pont de Vilaró - Zona de Pícnic - Casa de Terra i Foc - Arans - Mola del Mas de'n Soler - Sant Martí de la Cortinada i tornada pel mateix camí

Ruta planera a la Parròquia d'Ordino que discorre per la rivera del riu Tristaina o Valira del Nord i que ens durà des de la Mina de Llorts fins l'Esglèsia de Sant Martí de la Cortinada. La ruta es tota per pista de terra i es pot fer tant caminant, corrent o en BTT. La ruta té un desnivell acumulat de menys de 200 metres.

Arribarem a la mina de Llorts des d'Ordino o des de la Massana. Deixarem el cotxe en un aparcament que hi ha a la mateixa carretera. La mina està just al costat del parking i de la carretera. Agafarem una pista de terra que segueix a l'esquerra del riu abaix. Trobarem primer una font a l'esquerra que neix del terra i on es veu l'aigua de color de ferro. Una mica mes enllà hi trobarem el pont de les Moles. Una mica més endavant trobarem les figures dels homes de ferro desviant-nos uns cent metres a l'esquerra. Seguirem endavant i passarem pel costat d'un pontet de pedra amb dues figures de metall que sembla que arrosseguen una pedra pont amunt. Seguirem endavant fins un altre pont i una zona de pícnic amb barbacoes i taules amb bancs tot sempre al costat del riu. Seguirem riu avall i una mica més endavant trobarem una casa de pedra amb un monòlit de ferro dins de la construcció. En aquest punt hi ha un banc a l'ombra per poder descansar. Seguirem endavant fins Arans on hi ha una sortida a la carretera. Seguirem endavant pel sender fins trobar la Mola del mas d'en Soler on sortirem a la carretera creuant el riu i anat per la vorera en direcció sud arribarem fins l'església de Sant Martí de la Cortinada. El camí de tornada el farem seguint el mateix sender que a l'anada.
Miniera

1 commento

• Foto di núriabp

núriabp 13-set-2019

Ho seguito questo percorso  Vedi altro

Una ruta molt bonica i facileta. Jo l'he fet embarassada de 4-5 mesos i és un passeig llarguet però assequible.
    Gràcies per compartir, com sempre, genial!

Puoi o a questo percorso