mighluss

Recorded agosto 2016

4,1
8,3

vicino Espot, Catalunya (España)

Arribem a Aigües tortes de bon matí per pujar al pic d'Amitges. Deixem les coses al refugi Ernest Mallafré, que és on farem nit. Ens diuen que el sopar és a les set, i jo em pregunto si arribarem a temps.

Tinc la intenció de vorejar el llac de Sant Maurici per la esquerra, per anar a trobar el camí que puja al refugi d'Amitges, però en lloc d'agafar el camí correcte (el que porta al pic del Portarro) agafo el que voreja la riba del llac. Quan me'n adono del error decidim anar a trobar el camí camp a través. Sense ser molt complicat, sempre es preferible agafar el camí correcte a la primera.

Reprès el camí arribem al desviament per anar al Pic del Portarro, però nosaltres agafem el camí de la dreta direcció al GR11, que en ofereix grans vistes del llac. Seguim per el GR fins arribar a un camí que connecta amb el que porta al refugi d'Amitges i que no és fàcil de veure.

Pujem fins el Refugi i iniciem l'ascensió. Anem a buscar el pas que hi ha entre la Munyidera i l'estany d'Amitges, el rodegem pel nord, i comencem a pujar per una tartera de grans roques fins el coll, on arribem fàcilment al cim.

L'ascensió, sense ser molt complicada, es pesada per les grans pedres, hem tingut que evitar també alguna placa de neu entre 2.500 i 2.700m. També, dir que he trobat a faltar mes senyals pintades pels camins...

Baixem de nou fins el refugi, ens refresquem i cansats, baixem pel camí del Jeep per arribar mitja hora abans de sopar. :p
Lago

PIC D'AMITGES

2 commenti

• inuitamca 21-apr-2019

No se hace entender en una lengua comun que entendamos todos!!!

• Foto di mighluss

mighluss 21-apr-2019

Mis mas sinceras disculpas, el Catalán resulta ser mi lengua materna. Adjunto traducción casi literal del traductor de Google (https://translate.google.es/?hl=ca&tab=rT#view=home&op=translate&sl=ca&tl=es)

Llegamos a Aigües Tortes por la mañana para subir al pico de Amitges. Dejamos las cosas el refugio Ernest Mallafré, que es donde haremos noche. Nos dicen que la cena es a las siete, y yo me pregunto si llegaremos a tiempo.

Tengo la intención de bordear el lago de Sant Maurici por la izquierda, para ir a encontrar el camino que sube al refugio de Amitges, pero en lugar de tomar el camino correcto (lo que lleva al pico del Portarro) cojo el que bordea la orilla del lago. Cuando me doy cuenta del error decidimos ir a encontrar el camino campo a través. Sin ser muy complicado, siempre es preferible tomar el camino correcto a la primera.

Retomado el camino llegamos al desvío para ir al Pico del Portarro, pero nosotros tomamos el camino de la derecha dirección al GR11, que ofrece grandes vistas del lago. Seguimos por el GR hasta llegar a un camino que conecta con lo que lleva al refugio de Amitges y que no es fácil de ver.

Subimos hasta el Refugio y iniciamos la ascensión. Vamos a buscar el paso que hay entre la Munyidera y el estanque de Amitges, el rodeamos por el norte, y empezamos a subir por una cantera de grandes rocas hasta el paso, desde donde llegamos fácilmente a la cima.

La ascensión, sin ser muy complicada, se hace pesada debido a las grandes piedras, hemos tenido que evitar también alguna placa de nieve entre 2.500 y 2.700m. También, decir que he echado de menos mas señales pintadas por los caminos ...

Bajamos de nuevo hasta el refugio, nos refrescamos y cansados, bajamos por el camino del Jeep para llegar media hora antes de cenar. : p