Scarica

Lascia il primo applauso
3 commenti

Visualizzato 117 volte, scaricato 5 volte

vicino a Arnes, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu a :

100 CE "Roques de Benet " i envoltants ( 20-05-21 )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ull Desnivell incorrecte . No arriba als 700+ , però al pujar-la al wikiloc dona 1200+, no m'havia passat mai. He llegit algun comentari al respecte d'altres usuaris per aquesta mateixa zona. Tema d'algoritme del WIKILOC

PREVI : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
També aconsello que si un track té 3 anys o més, es tingui cura llegint els comentaris i a ser possible es comprovi ruta amb una d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......

IMPRESSIÓ : Ruta de SENDERISME valorada com a "MODERADA" per a usuaris experimentat. Com podeu deduir més endavant , per caminadors "normals" cal catalogar-la de "DIFICIL"
Espectacular caminada pels Ports on, com passa al Montsant o Montserrat , no et regalen res. A més d'assolir un 100 Cims Essencial gaudim de la singularitat d'aquest petit però ben visible massís de les Roques de Benet.

APROXIMACIÓ : Hem d'agafar la pista asfaltada que duu a la Franqueta. A la meitat trobem a l'esquerra una pista , cruïlla de les eres ( wpt 01 ) on podem deixar els cotxes.
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil +) Amb GPS cap problema. Trobem fites però cal estar atents a les cruïlles per la manca de senyalització.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil +)

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Modedara + ) Cal superar un bon tram de tartera ( alguns moments podem anar amb més comoditat per la seva dreta ). També baixem pel pujador de la Roca Grossa ( wpt 08 ) de mala petja.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Ull ) Uns metres després de la Foradada trobem una roca d'uns 3 mts on cal grimpar. El primer pas és el més complicat ja que no hi ha bona presa pel peu. Jo tinc forces hores de vol, però a més de la pota curta, aquest llocs em costen i em vam haver d'estirar des de dal per superar el tram inicial de la roca, la resta cap problema. Millor anar acompanyat.
També abans del coll de Membrado caminem una estona per un bonic senderó que resta molt penjat pel costat esquerra . Les persones amb vertigen millor miren tota l'estona a la dreta i a terra .......

DESCRIPCIÓ : Comencem a caminar per la pista (1 k ) fins agafar una drecera que ens permet estalviar un tram de pista a canvi d'un bon esforç ( no tinc massa clar que valgui la pena, però així anem entrant en calor ... ). Seguim una estona per pista fins trobar a la dreta unes fites que ens mostren un senderó que ens mena a la tartera ja comentada. Quan s'acaba estem quasi a l'altura de la petita roca foradada a la que ens apropem per gaudir-la. De seguida arribem a la roca on cal estar àgil per superar el primer pas ja que costa fixar els peus, la resta quasi ni cal emprar les mans.
Un cop superada la roca caminem per senderó fressat. En arribar a una bifurcació cal anar a la dreta i davallar lleugerament fins el mirador ( wpt06 ) des d'on gaudim d'espectaculars vistes. Desfem uns metres fins el coll per seguir el pujador ( wpt 06A) que en algun moment del track hem perdut una mica la traça però que té la direcció ben clara que ens duu al Coll de les Roques.
Ara el camí ens duu al peu del Castell on tenim dues vies per pujar-hi, nosaltres anem per la més directe que en un res ens deixa dalt . Hem assolit el 100 Cims de les Roques de Benet ( wpt 07 ) amb unes vistes de 360º . Baixem per l'altre costat tot seguint la petita carena fins trobar el camí de pujada . Aprofitem per apropar-nos al ben visible mirador ( wpt 98 ) per després de desfer camí agafar la canal de la Roca Grossa (wpt08) que ens permet davallar uns metres pel baixador que no té massa bona petja però molt més senzill que la tartera o la grimpada. A més al lloc amb més dificultat hi trobem una corda a manera de passamans .
En acabar la canal trobem un corriol que seguim fins una propera cruïlla on anem a l'esquerra per pujar fins un collet . Ara caminem per un còmode senderó però molt aeri ( ull les persones amb vertigen ) que ens porta fins la collada de Membrado ( wpt 09 ) on podem escurçar la ruta. Nosaltres vam seguir el camí , però hi ha altres opcions explicades a "Possibles variants" .
El corriol ens mena fins el coll de Botana on podem apropar-nos al pouet ( wpt 11 ). Desfem seguint una vella pista fins trobar unes fites força visibles ( wpt 12 ) que ens mostra per on hem de seguir . Ara cal seguir el track i amb l'ajut d'alguna fita trobar un corriol molt bonic i ben fressat que passant a frec de la Cova Benaixa ( wpt 13 ) ens durà fins el cotxe.
Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Tram inicial pista , després tartera , per anar quasi la resta del recorregut per corriol.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Movistar amb cobertura telefònica. Tema dades amb algunes zones fosques

MENJAR : Hem dinat al Pepo de Benifallet (977 462200 ). Menú feiner amb tres plats, postres i beguda per 15€. Cada any puja 1€ el preu però, almenys pel meu gust , sigui possiblement un dels restaurants amb millor relació qualitat/preu de la província de Tarragona

AIGUA : Cap font

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell final de +654. Temps en moviment ( caminant ) 4h 10’. Avui anàvem un grup de 7 caminadors amb bon ritme.
Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp podem filtrar el track eliminant els punts amb menys de 1,8 mts de separació, fet que millora les dades. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Al Coll de Membrado ( wpt 09 ) podem escurçar la caminada, opció que també tenim al acabar la canal i seguir recte en lloc d'anar a l'esquerra. En ambdós casos sortim a la pista que duu al cotxe.
Una altre opció és pujar fins la punta Botana ( wpt 99 ) que podem fer de dues maneres La més bonica seria la d'agafar al Coll de Membrado un tallafocs que ens hi puja i baixar tranquil·lament fins el collet del wpt 10. La més còmode és un cop arribats al wpt 10 apropar-se al cim i desfer camí fins el Collet.

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet té mapa no massa actualitzat dels Ports.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a la utilització de la electrònica ( GPS ). Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

Parcheggio

14 Collet Penya del Gall

14 Collet Penya del Gall 20-05-21

98 Mirador 20-05-21

99 Punta Botana (1029 mts)

3 commenti

• Foto di xavigallu

xavigallu 3 giu 2021

Hola, la ruta es pot fer amb gos? O la grimpada és molt complicada? Gràcies!

• Foto di GERCA

GERCA 3 giu 2021

la grimpada per a mi no és tant fàcil , especialment en cas de cama curta , però és un pas molt curt en el que pots deixar el gos dalt ja que un cop superat aquest esgraó no hi ha problema.
    No tinc gaire experiència en aquest temes però crec no tindràs problemes

• Foto di xavigallu

xavigallu 3 giu 2021

Moltes gràcies!!

Puoi o a questo percorso