Difficoltà tecnica   Medio

Uploaded 31 gennaio 2013

Recorded gennaio 2013

6,2

vicino Prato allo Stelvio - Prad am Stilfser Joch, Trentino - Alto Adige (Italia)

Click for all COLVBB road climbs
Click for all WCRVBB saddlebag routes
>>>Next Route>>>

COLVBB-10-DOLOMITES-PASSO STELVIO (des de Pratto Allo Stelvio) 2758 m

LENGTH: 24,3 km    START: 950 m    END: 2758 m   TOTAL:  1808 m  AVG: 7,4%

El passo d'Stelvio al Trentino Alto Adige, és un dels ports més alt dels Alps i el més alt del Giro d'Itàlia. Només el supera la cima de la Bonnette. Però potser és el més espectacular dels ports. Es dur per la seva longitud de 24 km i la seva alçada, però és preciós per les seves 54 corbes, que fan el port una mica més fàcil de pujar, ja que no són gaire fortes. Les vistes són espectaculars sobre les glaceres que baixen de les muntanyes dels voltants.
Els primers quilòmetres, a partir de Prato D'Stelvio, són suaus, seguint el riu i amb pendents entre 4 i 6%. A partir del quilòmetre 8 se surt del bosc i comences a veure els trams finals de corbes, que semblen escales que pujen al cel. Els percentatges son sostinguts entre 8 i 9% de mitja, no superant mai el 10%. Això el fa pujable però llarg, només alleugit per les espectaculars vistes. A dalt, sembla que estem al cel, amb el típic hotel i botigues de souvenirs, i molts turistes i curiosos.

El paso de Stelvio el Trentino Alto Adige, es uno de los puertos más alto de los Alpes y el más alto del Giro de Italia. Sólo le supera la cima de la Bonnette. Pero quizás es el más espectacular de los puertos. Se lleva por su longitud de 24 km y su altura, pero es precioso para sus 54 curvas, que hacen el puerto un poco más fácil de subir, ya que no son muy fuertes. Las vistas son espectaculares sobre los glaciares que bajan de las montañas de los alrededores.
Los primeros kilómetros, a partir de Prato De Stelvio, son suaves, siguiendo el río y con pendientes entre 4 y 6%. A partir del kilómetro 8 se sale del bosque y empiezas a ver los tramos finales de curvas, que parecen escaleras que suben al cielo. Los porcentajes son sostenidos entre 8 y 9% de media, no superando nunca el 10%. Esto lo hace pujable pero largo, sólo alivian por las espectaculares vistas. Arriba, parece que estamos en el cielo, con el típico hotel y tiendas de souvenirs, y muchos turistas y curiosos.

DESCRIPTION:

The port of Stelvio in Trentino Alto Adige is one of the higher ports of Alps and the highest of the Giro d'Italia. Just below the top of Bonnette. But perhaps the most spectacular climb in the Alps. It is hard for its length of 24 km and height of 2700 meters, but it is valuable for its 54 curves, making the port a bit easier to climb because they are not very strong. The views are spectacular on glaciers that descend from the surrounding mountains.
The first few kilometers, from Prato Stelvio, are soft, and slopes along the river are between 4 and 6%. From kilometer 8 it comes out of the forest and began to see the final sections of curved stairs going up to look at the sky. The shares are held between 8 and 9% on average of slope, but never exceeding 10%. This makes long pujable but only alleviated by the spectacular views. Above, we seem to be in heaven, with the typical hotel souvenir shops and many tourists and onlookers.

Podeu contactar amb [email protected] per a més informació.
You can contact [email protected] for further information.

You can find the world cycling routes of the WCRVBB project clicking here to access.

You can click over this other project bike routes or search the tags in google.
- WCRVBB, for cyclotourist routes with saddlebags around the world.
- DCRVBB, for one day routes around Europe.
- KCRVBB, for one day routes with kids around Europe.
- COLVBB, for climbings of Tour de France, Vuelta a Espanya, Giro di Italia, ...
- BCNVBB, for one day routes around Barcelona.
- RBTTCASSA, for MTB routes around Cassa de la Selva (Girona).