4,2
8,5

Visualizzato 46 volte, scaricato 0 volte

vicino a Pineda de Mar, Catalunya (España)

(CA)

Des del passeig marítim agafem a l’esquerra en direcció a Santa Susanna. Un cop allà girem a l’esquerra cap a un pas soterrat i la rotonda d’entrada al poble i accedim al camí de la riera de Santa Susanna, vial asfaltat que transcorre en paral·lel al curs d’aigua estacionari, tot remuntant-lo. Passem la rotonda de la carretera N-II i seguim pel centre de Santa Susanna. Quan sortim del nucli observem la paret d’en Ratés, canalització d’aigua construïda cap a l’any 1860 per ordre del baró de Ratés, propietari de can Ratés, per alimentar un petit llac artificial que tenia a la seva masia, regar les seves terres i moure un molí hidràulic. L’aigua es prenia d’una font situada 1,5 km més amunt.

Pujant suaument advertim com la vall es tanca i es fa més forestal. Passem sota l’autopista C-32. Més amunt s’acaba l’asfalt i poc després veiem les últimes masies, que donen pas a l’ombrívol sot de la Rabassa, envoltat d’eucaliptus. En aquest punt i durant gairebé 1,5 km, la pujada es fa molt més exigent. Més amunt deixem el curs principal i pugem de valent i sense treva fins a la Feixa del Gram, punt on prenem el camí carener del Coll de Porc, que de seguida ens porta fins als Quatre Camins, àmplia cruïlla, cota màxima de la nostra ruta (210 m) i accés oriental al Parc Natural del Montnegre i el Corredor.

Després de recuperar forces, iniciem una ràpida baixada fins al fons dens de la canal de Can Riu i arribem a un trencall on trobem l’aiguabarreig que forma amb la riera de Pineda. Seguim a l’esquerra baixant per una pista asfaltada, molt còmode, que ens permet gaudir d’aquesta vall, semblant a l’anterior però amb la seva pròpia empremta, com el molí fariner i el forn de calç de cal Marquès, el pont del Diable o les restes d’un antic aqüeducte romà.

Deixem enrere la muntanya i entrem a la plana. Tot just arribant a Pineda de Mar canviem de riba i poc després passem la carretera N-II per un pas subterrani. Unes marques grogues ens condueixen fins a la desembocadura de la riera de Pineda.

(ES)

Desde el paseo marítimo tomamos a la izquierda en dirección a Santa Susanna. Una vez allí giramos a la izquierda hacia un paso subterráneo y la rotonda de entrada al pueblo y accedemos al camino del arroyo de Santa Susanna, vial asfaltado que transcurre en paralelo al curso de agua estacionario, remontándolo. Pasamos la rotonda de la carretera N-II y seguimos por el centro de Santa Susanna. Cuando salimos del núcleo observamos la pared de Ratés, canalización de agua construida hacia 1860 por orden del barón de Ratés, propietario de Can Ratés, para alimentar un pequeño lago artificial que tenía en su masía, regar sus tierras y mover un molino hidráulico. El agua se tomaba de una fuente situada 1,5 km más arriba.

Subiendo suavemente advertimos como el valle se cierra y se hace más forestal. Pasamos bajo la autopista C-32. Más arriba se acaba el asfalto y poco después vemos las últimas masías, que dan paso al sombrío Sot de la Rabassa, rodeado de eucaliptos. En este punto y durante casi 1,5 km, la subida se hace mucho más exigente. Más arriba dejamos el curso principal y subimos duro y sin tregua hasta la Feixa del Gram, punto donde tomamos el camino del Coll de Porc, que enseguida nos lleva hasta Quatre Camins, amplio cruce, cota máxima de nuestra ruta (210 m) y acceso oriental al Parque Natural del Montnegre y el Corredor.

Después de recuperar fuerzas, iniciamos una rápida bajada hasta el fondo denso de la canal de Can Riu y llegamos a un cruce donde encontramos la confluencia que forma con la riera de Pineda. Seguimos a la izquierda bajando por una pista asfaltada, muy cómoda, que nos permite disfrutar de este valle, similar al anterior pero con su propia huella, como el molino de harina y el horno de cal de Cal Marqués, el puente del Diable o los restos de un antiguo acueducto romano.

Dejamos atrás la montaña y entramos en la llanura. Cuando llegamos a Pineda de Mar cambiamos de vertiente y poco después pasamos la carretera N-II por un paso subterráneo. Unas marcas amarillas nos conducen hasta la desembocadura del arroyo de Pineda.