5,5

Visualizzato 38 volte, scaricato 0 volte

vicino a Malgrat de Mar, Catalunya (España)

(CA)

Des de l'estació de Malgrat de Mar ens endinsem a la plana al·luvial de la Tordera seguint el camí de la Pomereda i el camí de Mas Bages fins al camí del Pla. Un cop aquí girem a l’esquerra en direcció a Malgrat, descobrint aquesta terra fèrtil farcida d’horts, hivernacles i camps de conreu.Passem per sota de les vies del tren i, després d’una rotonda, entrem a Malgrat, que recorrem en tota la seva extensió seguint els carrers Camí del Pla, Carme, Blanch, Ramon Turró, Roger de Flor i l’avinguda dels Països Catalans. Continuem per l’avinguda de la Costa Brava però aviat l’abandonem per rodar més tranquils pel camí del Mig, que de nou ens porta a travésd’un agradable tapís agrícola que s’estén entre el mar
i la muntanya.

Topem amb la riera de Santa Susanna i la remuntem per la dreta, travessant amb molta atenció la rotonda de la N-II i passant, tot seguit, a l’altra riba de la riera. Voregem Santa Susanna pel carrer i el passeig de Llevant i, havent creuat el carrer del Bou, deixem enrere el nucli urbà. El carrer asfaltat esdevé pista i comencem la pujada cap al turó de la Guàrdia, passant pel costat del parc de la Font del Boter. La pista puja amb força, flanqueja el turó de la Guàrdia pel nord i seguidament davalla per un collet sobre la C-32. Seguint el camí de Sant Pere de Riu entrem a la parròquia homònima i baixem fins al fons de la vall, no sense abans haver visitat l’església de Sant Pere de Riu.

Enllacem amb la riera de Pineda i aviat passem per sota de la C-32. Uns metres més endavant ens desviem a l’esquerra per un camí que remunta el vessant ocupat per camps i passa a prop de la rectoria Vella. Entrem al nucli urbà de Pineda pels carrers Eugeni d’Ors, Muntaner, Vall d’Aran i Sant Antoni, que aviat passa a dir-se Carretera Vella o Camí del Mig, i que és el mateix per on hem anat abans. Ens sorprèn la petita ermita de Sant Crist de Balasc, testimoni de l’antigor d’aquest vial. Seguim la carretera vella i tombem a la dreta pel carrer de Perafita, que ens apropa a la façana marítima i al carrer Consolat de Mar. A la rotonda d’entrada a Santa Susanna ens desviem cap al passeig marítim, on arribem passant per sota de la línia del ferrocarril. Després d’observar la torre de guaita del segle XVI situada al costat de l’estació, avancem per aquest agradable passeig fins a Malgrat i la platja de la Conca, arribant finalment a l’entrada del Càmping La Conca.

(ES)

Desde la estación de Malgrat de Mar nos adentramos en la llanura aluvial del Tordera siguiendo el camino de la Pomereda y el camino de Mas Bages hasta el camino del Pla. Una vez allí giramos a la izquierda en dirección a Malgrat, descubriendo esta tierra fértil llena de huertos, invernaderos y campos de cultivo. Pasamos por debajo de las vías del tren y, tras una rotonda, entramos en Malgrat, que recorremos en toda su extensión siguiendo las calles Camí del Pla, Carme, Blanch, Ramon Turró, Roger de Flor y la avenida de los Països Catalans. Continuamos por la avenida de la Costa Brava pero pronto la abandonamos para rodar más tranquilos por el camino del Mig, que de nuevo nos lleva a través de un agradable tapiz agrícola que se extiende entre el mar y la montaña.

Topamos con la riera de Santa Susanna y la remontamos por la derecha, atravesando con
mucha atención la rotonda de la N-II y pasando, a continuación, a la otra orilla de la riera. Bordeamos Santa Susanna por la calle y el paseo de Llevant y, habiendo cruzado la calle del Bou, dejamos atrás el núcleo urbano. La calle asfaltada se convierte en pista y empezamos la subida hacia el Turó de la Guàrdia, pasando junto al parque de la Font del Boter. La pista sube con fuerza, flanquea el cerro por el norte y seguidamente desciende por un collado sobre la C-32. Siguiendo el camino de Sant Pere de Riu entramos en la parroquia homónima y bajamos hasta el fondo del valle, no sin antes haber visitado la iglesia de Sant Pere de Riu.

Enlazamos con la riera de Pineda y pronto pasamos por debajo de la C-32. Unos metros
más adelante nos desviamos a la izquierda por un camino que remonta la ladera ocupada por campos y pasa cerca de la rectoría Vella. Entramos en el núcleo urbano de Pineda por las calles Eugenio d’Ors, Muntaner, Vall d’Aran y Sant Antoni, que pronto pasa a llamarse Carretera Vella o Camí del Mig, y que es el mismo por donde hemos ido antes. Nos sorprende la pequeña ermita de Sant Crist de Balasc, que atestigua la antigüedad de este vial. Seguimos la carretera vieja y giramos a la derecha por la calle de Perafita, que nos acerca a la fachada marítima y a la calle Consolat de Mar. En la rotonda de entrada a Santa Susanna nos desviamos hacia el paseo marítimo, donde llegamos pasando por debajo de la línea del ferrocarril. Después de observar la torre de vigilancia del siglo XVI situada junto a la estación, avanzamos por este agradable paseo hasta Malgrat y la playa de La Conca, llegando finalmente a la entrada del Camping La Conca.

Text extret de l'Associació de càmings de Barcelona