Tempo  9 ore 38 minuti

Coordinate 3774

Caricato 18 novembre 2018

Recorded agosto 2016

vicino Morlaix, Bretagne (France)

La ruta a
[CAT][ES][FR]

[CAT]
Aquesta etapa ens porta a circular per una ombrívola via verda des de Morlaix fins a Carhaix. En aquesta població anem a buscar el Canal de Nantes a Brest. Sortim de l’alberg de Morlaix en direcció Sud, cap el port, creuem per sota l’immens pont per on circula el tren, ens desviem a l’esquerra per la plaça dels jacobins, i enfilem de dret amunt a buscar la via verda o Chemin de Fer de Morlaix a Carhaix. Esta en molt bon estat de conservació, sobretot en els encreuaments, és molt ràpida de ciclar i pràcticament sense desnivell.

Vora el Chemin de Fer, circula un rierol, Le Jarlot, això permet gaudir d’un bosc fresc de ribera durant aquest trajecte, amb falgueres i boscos de roure i alzina. També hi trobem prats de pastura, habitualment hi pasturen ramats de vaques. Anem trobant les antigues estacions, alguna dedicada a la restauració i alguna tancada. La majoria de cases del voltant estan enjardinades, amb molta vegetació i colors vius de les flors que hi creixen. Algunes de les granges que anem trobant també es dediquen a la equitació, amb instal.lacions força grans. També anem trobant terres de conreu dedicades al cereal.

A mitja via verda ens trobem a l’Ángel, un cicloturista del Pais Basc amb arrels castellanes i que ens acompanyarà durant el dia. També te previst fer el mateix recorregut però amb alguna variant per escurçar la durada. Es un tipus simpàtic i molt enraonador.

Al final de la via verda arribem a Carhaix, està tot tancat i barrat, la gent fa vacances, és hora de dinar i aprofitem per recollir unes pizzes a l’únic establiment que trobem obert. Sortint del poble, trobem un banc on poder dinar, el compartim amb l’Ángel, reposem una mica i anem a buscar el canal de Nantes a Brest.

Arribats al canal, el prenem el direcció Nantes tal com indiquen els cartells de la Velodyssee, observem que te unes dimensions considerables, preparat per a la navegació, realment una obra d’enginyeria impresionant per l’època en que es va realitzar, promogut per Napoleó.

La pista és de bon ciclar, compactada amb sauló, molt bosc de ribera, plantació d’arbres a la part sud, o sigui, a la nostra dreta en la direcció que seguim el canal. Segons sembla ser, aquests arbres estan plantats en aquest sentit per fer ombra i així evitar l’evaporació de l’aigua del canal en les hores de més calor. Anem creuant escluses, de tant en tant parem a fer un descans a l’ombra, trobem canals i rierols secundaris que aporten aigua al canal principal, tot sovint es formen llacunes on es colonitzen de nenúfars.

En arribar vora Mellionec, trobem uns arbres i una bicicleta que els han vestit amb roba de punt, és el moment de creuar l’esclusa per dirigir-nos a l’altra banda del canal, trobem dues gàbies fetes per un artista, vora l’ermita de La Pitié ens enfilem poble amunt, i anem a buscar el nostre allotjament a un parell de kilòmetres és tracta de la Chambre d’Hôtes Kozhker-boulou, totalment recomanable. kozhker-boulou.fr

Arribem a una casa de pages on ens tracten molt be, molt bon tiberi per sopar i un bon esmorzar. L’hostaler, ha estat en altres temps un bon xef, li agrada la cuina, i ens prepara un molt bon sopar. Després de fer petar la xerrada, ja podem anar a dormir i preparar-nos per l’endemà.

[ES]
Etapa 01. Morlaix-Carhaix-Mellionec

Esta etapa nos lleva a circular por una sombría vía verde desde Morlaix hasta Carhaix. En esta población vamos a buscar el Canal de Nantes a Brest. Salimos del albergue de Morlaix en dirección Sur, hacia el puerto, cruzamos por debajo del inmenso puente por donde circula el tren, nos desviamos a la izquierda por la plaza de los jacobinos, y subimos de derecho arriba a buscar la vía verde o Chemin de Fer de Morlaix a Carhaix. Está en muy buen estado de conservación, sobre todo en los cruces, es muy rápida de ciclar y prácticamente sin desnivel.

Cerca del Chemin de Fer, circula un arroyo, Le Jarlot, esto permite disfrutar de un bosque fresco de ribera durante este trayecto, con helechos y bosques de roble y encina. También encontramos prados de pasto, habitualmente pastan rebaños de vacas. Vamos encontrando las antiguas estaciones, alguna dedicada a la restauración y alguna cerrada. La mayoría de casas de alrededor están ajardinadas, con mucha vegetación y colores vivos de las flores que crecen. Algunas de las granjas que vamos encontrando también se dedican a la equitación, con instalaciones bastante grandes. También vamos encontrando tierras de cultivo dedicadas al cereal.

A media vía verde nos encontramos a Ángel, un cicloturista del País Vasco con raíces castellanas y que nos acompañará durante el día. También tiene previsto hacer el mismo recorrido pero con alguna variante para acortar la durada. Es un tipo simpático y muy hablador.

Al final de la vía verde llegamos a Carhaix, está todo cerrado a cal i canto, la gente está de vacaciones, es hora de comer y aprovechamos para recoger unas pizzas en el único establecimiento que encontramos abierto. Saliendo del pueblo, encontramos un banco donde poder comer, lo compartimos con el Ángel, reposamos un poco y vamos a buscar el canal de Nantes a Brest.

Llegados al canal, lo tomamos el dirección Nantes tal como indican los carteles de la Velodyssee, observamos que tiene unas dimensiones considerables, preparado para la navegación, realmente una obra de ingeniería impresionante para la época en que se realizó, promovido por Napoleón.

La pista es de buen ciclar, compactada con arena, mucho bosque de ribera, plantación de árboles en la parte sur, o sea, a nuestra derecha en la dirección que seguimos el canal. Según parece, estos árboles están plantados en este sentido para hacer sombra y así evitar la evaporación del agua del canal en las horas de más calor. Vamos cruzando esclusas, de vez en cuando paramos a hacer un descanso a la sombra, encontramos canales y arroyos secundarios que aportan agua al canal principal, a menudo se forman lagunas donde se colonizan de nenúfares.

Al llegar cerca de Mellionec, encontramos unos árboles y una bicicleta que los han vestido con ropa de punto, es el momento de cruzar la esclusa para dirigirnos al otro lado del canal, encontramos dos jaulas hechas por un artista, cerca del ermita de la Pitié subimos pueblo arriba, y vamos a buscar nuestro alojamiento a un par de kilómetros es trata de la Chambre d'Hôtes Kozhker-boulou, totalmente recomendable. kozhker-boulou.fr

Llegamos a una casa de payes donde nos tratan muy bien, muy buena comida para cenar y un buen desayuno. El hostelero, ha sido en otros tiempos un buen chef, le gusta la cocina, y nos prepara un muy buena cena. Después de charlar, ya podemos ir a dormir y prepararnos para el día siguiente.

[FR]
Étape 01. Morlaix-Carhaix-Mellionnec

Cette étape conduit à une voie verte foncée circulaire de Morlaix à Carhaix. Dans cette population, nous allons chercher le canal de Nantes à Brest. Nous avons quitté l'auberge Morlaix sud vers le port, traversé en dessous du grand pont à travers lequel le train, nous tourner à gauche sur la place des Jacobins, et grimpé jusqu'à rechercher la voie verte ou Chemin de Fer de Morlaix à Carhaix. Il est en très bon état, surtout aux intersections, est très rapide pour faire défiler et pratiquement pas d'écart.

Près du Chemin de Fer, circule un courant, Le Jarlot, cela vous permet de profiter d'une forêt riveraine fraîche au cours de ce voyage, de fougères et de forêts de chênes et de chênes. Nous avons aussi trouvé prés de pâturage, paître habituellement des troupeaux de vaches. Trouvons les anciennes stations, certains dédié à la restauration et certains fermé. La plupart des maisons autour sont aménagés avec beaucoup de verdure et de fleurs colorées en croissance. Certains des fermes que nous trouvons également engagés dans l'équitation, assez grandes installations. Nous allons également trouver des terres arables aux céréales.

Une demi-voie verte, nous avons rencontré Angel, un cycliste basque avec des racines castillanes et nous accompagnons pendant la journée. En outre, il envisage de prendre le même chemin, mais avec une certaine variation de raccourcir a duré. Il est un gars sympa et très bavard.

A la fin de la voie verte est arrivée à Carhaix, tout est fermé à cal i chanter, les gens sont en vacances, le temps de manger et en a profité pour prendre quelques pizzas dans le seul hôtel nous avons trouvé ouvert. En quittant le village, nous avons trouvé une banque où vous pouvez manger, nous partageons avec l'Ange, nous nous reposons un peu et nous allons obtenir le canal de Nantes à Brest.

Après avoir atteint le canal, prendre la direction Nantes, comme indiqué par les cartels Vélodyssée, nous notons que a des dimensions considérables, prêt pour la navigation, vraiment un travail d'ingénierie impressionnante pour le temps qu'il a été fait, promu par Napoléon.

La piste est bonne cyclisme, sable compacté, beaucoup de forêt riveraine, la plantation d'arbres dans la partie sud, qui est, sur la droite dans la direction que nous suivons le canal. Apparemment, ces arbres sont plantés à cet égard à l'ombre et empêchent le canal d'évaporation de l'eau dans la chaleur de la journée. Venez traverser écluses, parfois arrêter de prendre une pause à l'ombre, nous trouvons des canaux et cours d'eau secondaires qui fournissent de l'eau au canal principal, souvent, ils colonisent les lagunes où nénuphars sont formés.

En arrivant près de Mellionnec, nous avons trouvé quelques arbres et un vélo qui ont habillé dans la maille, il est temps de traverser la serrure pour aller de l'autre côté du canal, il y a deux cages faites par un artiste, près du sanctuaire de la Pitié les gens se sont levés, et nous allons trouver notre hébergement à quelques kilomètres est sur le kozhker-boulou Chambre d'Hôtes, totalement recommandé. kozhker-boulou.fr

Nous sommes arrivés à une ferme où nous avons été très bien traités, la nourriture très bonne pour le dîner et un bon petit déjeuner. L'hôtelier, a été une fois un bon chef, aime la cuisine, et nous prépare un très bon dîner. Après avoir discuté, et nous pouvons aller dormir et se préparer pour le lendemain.