2,0
4,0

Visualizzato 63 volte, scaricato 0 volte

vicino a Zona Hotelera, Catalunya (España)

(CA)

Des de l'estació de Santa Susanna sortim al passeig marítim i l’agafem cap a l’esquerra. Passem les llargues platges de les Dunes i dels Pins i arribem a Pineda, respectant en tot moment als vianants i utilitzant el carril bici quan sigui n’hi hagi. Voregem el cementiri i el Club Nàutic i arribem al bonic passeig de Manuel Puigvert, amb quatre files de plataners que ens ofereixen una agradable ombra.

Poc després del passeig ens trobem amb l’imponent pont de la Riera, de nova construcció, que salva la riera de Calella o del Capaspre, just al costat de la seva desembocadura. Una mica més endavant arribem a un primer pas subterrani que ens mena al carrer Rierany de Valldenguli, que remuntem fins que ens trobem un segon pas subterrani que ens porta fins al carrer Puig de la Popa. Sortim a la rotonda d’accés a Calella i, parant molta atenció amb el trànsit, agafem la carretera N-II en direcció a Barcelona. Uns 300 m més endavant, després d’un revolt marcat, agafem una desviació a la dreta que puja fins a una cruïlla de camins i continua fins a l’entrada del far de Calella, que recomanem de visitar.

Des del far desfem el camí fins a la cruïlla de camins i ara ens dirigim cap a la dreta. Descartem el camí que puja a les Torretes i seguim un carreró que més endavant es transforma en un pont de fusta que salva la carretera N-II. Podem baixar el pont per un pas habilitat per a ciclistes. De seguida arribem al mirador de la platja de la Roca Grossa, amb vistes a aquesta formació singular que és un dels emblemes dels calellencs. Darrerament una colònia de corbs marins emplomallats (Phalacrocorax aristotelis) s’han fet residents a la zona i fan servir els rocams del litoral com a refugi per passar-hi la nit. Si hi anem al capvespre els veurem segur!

(ES)

Desde la estación de Santa Susanna salimos al paseo marítimo y lo tomamos hacia la izquierda. Pasamos las largas playas de Les Dunes y Els Pins y llegamos a Pineda, respetando en todo momento a los peatones y utilizando el carril bici cuando sea posible. Bordeamos el cementerio y el Club Náutico y llegamos al bonito paseo Manuel Puigvert, con cuatro filas de plátanos que nos ofrecen una agradable sombra.

Poco después del paseo nos encontramos con el imponente puente de la Riera, de nueva construcción, que salva el arroyo de Calella o del Capaspre, justo al lado de su desembocadura. Un poco más adelante llegamos a un primer paso subterráneo que nos lleva a la calle Rierany de Valldenguli, que remontamos hasta que nos encontramos un segundo paso subterráneo que nos lleva hasta la calle Puig de la Popa. Salimos a la rotonda de acceso a Calella y, prestando mucha atención al tráfico, tomamos la carretera N-II en dirección a Barcelona. Unos 300 m más adelante, después de una curva marcada, tomamos un desvío a la derecha que sube hasta un cruce de caminos y continúa hasta la entrada del faro de Calella, que recomendamos visitar.

Desde el faro deshacemos el camino hasta el cruce de caminos y ahora nos dirigimos hacia la derecha. Descartamos el camino que sube a las Torretes y seguimos un callejón que más adelante se transforma en un puente de madera que salva la carretera N-II. Podemos bajar el puente por un paso habilitado para ciclistas. Enseguida llegamos al mirador de la playa de la Roca Grossa, con vistas a esta singular formación que es uno de los emblemas de Calella. Últimamente una colonia de cormoranes moñudos (Phalacrocorax aristotelis) se han hecho residentes en la zona y utilizan las rocas del litoral como refugio para pasar la noche. ¡Si vamos al atardecer los veremos seguro!