4,8
9,7

Visualizzato 61 volte, scaricato 1 volte

vicino a Malgrat de Mar, Catalunya (España)

(CA)

Des de l’estació de Malgrat de Marlgrat de Mar seguim el passeig marítim i agafem el camí de la Pomereda entrant a la plana al·luvial del riu Tordera a través del camí de Mas Bages. Entre camps de conreu, horts o hivernacles seguim pel camí del Pla fins al camí de la Selva. Girem a la dreta i seguim el l’asfalt fins al final, agafant un petit corriol que ens apropa a la Punta de la Tordera. Retornem per on hem vingut, creuem la carretera GIP-6831 i a continuació la via fèrria per un pas soterrat. Més endavant deixem a l’esquerra la planta potabilitzadora de Palafolls. Travessem la carretera B-682 per un túnel reservat a vianants i sortim a un pla arbrat amb un molí de vent metàl·lic pintat de verd i groc i una bassa naturalitzada fruït d’un projecte de recuperació de l’ecosistema d’aiguamoll d’aigües dolces que ha executat l’Ajuntament de Palafolls des de l’any 2011.

Travessem una zona verda i entrem a Palafolls tenint al davant la biblioteca Enric Miralles. Creuem el poble pels carrers Camí del Roig, Sant Jordi, Xon Comas, Xon Morer, Esperança, Roig i Jalpí, i Camí Pla de la Ginesta, que transita novament per la rica plana al·luvial amb un paisatge marcadament antropitzat. Passem pel costat del polígon Mas Puigvert i, tot seguit, per sota de la carretera C-32. Creuem la riera Reixac i seguim per una pista que transcorre entre el riu Tordera i el polígon Inditex. Poc després el camí es fa més plaent, amb bonics plàtans que fan ombra i taules de pícnic per a reposar-hi. Passem la N-II per sota i entrem a Tordera pel passeig Manuel Puigvert. Arribem a la rotonda amb la carretera BV-5121, que nosaltres prenem a la dreta fins a la confluència amb la carretera GI-512. A l’altra vorera hi tenim els naturalitzats estanys de la Tordera, que podem observar.

Tornem fins a la rotonda d’entrada a Tordera i girem a la dreta per la carretera BV-5122, vial que abandonem tot seguit desviant-nos a la dreta cap a un aparcament. Seguim per un camí que remunta la riba esquerra del riu i que més endavant retorna a la BV-5122. Deixem de seguida aquesta carretera i ens desviem entrant al pla de la Júlia. Descartant el camí d’accés a una fàbrica, prenem la pista asfaltada que ens porta fins a l’estany de la Júlia. Hem arribat al final de l’itinerari.

(ES)

Desde la estació de Malgrat de Mar seguimos el paseo marítimo i cogemos el camino de la Pomereda entrando en la llanura aluvial del río Tordera a través del camino de Mas Bages. Entre campos de cultivo, huertos o invernaderos seguimos por el camino del Pla hasta el camino de la Selva, que sigue el curso del río Tordera. Cruzamos la carretera GIP-6831 y luego la vía férrea por un paso subterráneo. Más adelante dejamos a la izquierda la planta potabilizadora de Palafolls. Cruzamos la carretera B-682 por un túnel reservado a peatones y salimos a un llano arbolado con un molino de viento metálico pintado de verde y amarillo y un estanque naturalizado fruto de un proyecto de recuperación del ecosistema de humedal de aguas dulces que ha ejecutado el Ayuntamiento de Palafolls desde el año 2011.

Atravesamos una zona verde y entramos a Palafolls teniendo delante la biblioteca Enric Miralles. Cruzamos el pueblo por las calles Camí del Roig, Sant Jordi, Xon Comas, XonMorer, Esperança, Roig y Jalpí, y Camí Pla de la Ginesta, que transita nuevamente por la rica llanura aluvial con un paisaje marcadamente antropizado. Pasamos junto al polígono Mas Puigvert y, a continuación, por debajo de la carretera C-32. Cruzamos el arroyo Reixac y seguimos por una pista que transcurre entre el río Tordera y el polígono Inditex. Poco después el camino se hace más placentero, con bonitos álamos que dan sombra y mesas de picnic para descansar. Pasamos la N-II por debajo y entramos en Tordera por el paseo Manuel Puigvert. Llegamos a la rotonda con la carretera BV-5121, que nosotros tomamos a la derecha hasta la confluència con la carretera GI-512. En la otra acera tenemos los naturalizados estanques del Tordera, que podemos observar.

Volvemos hasta la rotonda de entrada a Tordera y giramos a la derecha por la carretera BV- 5122, vial que abandonamos a continuación desviándonos a la derecha hacia un aparcamiento. Seguimos por un camino que remonta la orilla izquierda del río y que más adelante retornaa la BV-5122. Rápidamente dejamos esta carretera y nos desviamos entrando al Pla de la Júlia. Descartando el camino de acceso a una fábrica, tomamos la pista asfaltada que nos lleva hasta el estanque de Júlia. Hemos llegado al final del itinerario.

Text extret de l'Associació de càmpings de Barcelona