3,0
6,0

Visualizzato 75 volte, scaricato 1 volte

vicino a Malgrat de Mar, Catalunya (España)

(CA)

Des del l’estació de Malgrat de Mar ens endinsem a la plana al·luvial de la Tordera seguint el camí de la Pomereda, el camí de Mas Bages i el camí del Pla. Topem amb el canyar que delimita el curs fluvial de la Tordera i, seguint el camí de la Selva, creuem la carretera GIP-6831 i la via del tren per un pas soterrat. Més amunt deixem a l’esquerra la depuradora de Palafolls. Creuem la carretera B-682 per un túnel reservat a vianants i sortim a un pla arbrat amb un molí de vent metàl·lic pintat de verd i groc i una bassa naturalitzada que impulsà l’Ajuntament de Palafolls fa uns anys i que té com a objectiu recuperar un ecosistema d’aiguamoll d’aigües dolces.
Entrem a Palafolls per una zona verda i de seguida veiem la moderna biblioteca Enric Miralles. Tombem pel carrer del Camí del Roig i prenem l’avinguda Ribera de la Burgada a la dreta. Deixem a l’esquerra la plaça de les Valls d’Ax amb la seva altiva torre i més endavant el pavelló poliesportiu. Tallem a l’esquerra per l’avinguda Pau Casals que aviat passa a dir-se carrer Major i que ens porta fins a la plaça Major. Girem a la dreta pel carrer Camí de Sant Genís i el seguim fins a la plaça Saló del Mas Pedrer. Continuem pel carrer Estany Bufador fins a topar-nos amb un pont metàl·lic que creua la carretera B-682. Un cop a l’altra banda, deixem l’asfalt una estona i gaudim d’un camí que voreja masos i camps conreu. Seguim el Camí de Can Jordà a la dreta, entre camps i cases disperses. Més endavant el camí passa a dir-se Montblanc. Arribem a un punt on a la dreta hi ha una casa en construcció en estat d’abandonament i a l’esquerra quatre pins pinyoners i un camí mig amagat, que és el que nosaltres prenem.
Entre figueres de moro, atzavares i arbres que ens fan ombra seguim per aquest camí fins al carrer Anselm Clavé i l’avinguda del Mar. Arribats a la rotonda de la carretera BV-6001 seguim recte cap a Malgrat i continuem a l’esquerra per l’avinguda de Joaquim de Vedruna. Després de dues rotondes i un pas soterrat sota la via fèrria seguim per l’estret camí del Polígon i sortim al camí de la Pomereda, que ens retorna fins al Càmping Resort Els Pins.

(ES)

Desde la estación de Malgrat de Mar nos adentramos en la llanura aluvial del Tordera siguiendo el camino de la Pomereda, el camino de Mas Bages y el camino del Pla. Topamos con el cañizal que delimita el curso fluvial del Tordera y, siguiendo el camino de la Selva, cruzamos la carretera GIP-6831 y la vía del tren por un paso subterráneo. Más arriba dejamos a la izquierda la depuradora de Palafolls. Cruzamos la carretera B-682 por un túnel reservado a peatones y salimos a un llano arbolado con un molino de viento metálico pintado de verde y amarillo y un estanque naturalizado que impulsó el Ayuntamiento de Palafolls hace unos años y que tiene como objetivo recuperar un ecosistema de humedal de aguas dulces.

Entramos a Palafolls por una zona verde y pronto vemos la moderna biblioteca Enric Miralles. Giramos por la calle del Camí del Roig y tomamos la avenida Ribera de la Burgada a la derecha. Dejamos a la izquierda la plaza de los Valles de Ax con su altiva torre y más adelante el polideportivo. Cortamos a la izquierda por la avenida Pau Casals que pronto pasa a llamarse calle Major y que nos lleva hasta la plaza Major. Giramos a la derecha por la calle Camí de Sant Genís y lo seguimos hasta la plaza Saló del Mas Pedrer. Continuamos por la calle Estany Bufador hasta toparnos con un puente metálico que cruza la carretera B-682. Una vez al otro lado, dejamos el asfalto un rato y disfrutamos de un camino que bordea masías y campos cultivo. Seguimos el camino de Can Jordà a la derecha, entre campos y casas dispersas. Más adelante el camino pasa a llamarse Montblanc. Llegamos a un punto donde a la derecha hay una casa en construcción en estado de abandono y a la izquierda cinco pinos piñoneros y un camino medio escondido, que es el que nosotros tomamos.

Entre chumberas, pitas y árboles que nos hacen sombra seguimos por este camino hasta la calle Anselm Clavé y la avenida del Mar. Llegados a la rotonda de la carretera BV-6001 seguimos recto hacia Malgrat y continuamos a la izquierda por la avenida de Joaquim de Vedruna. Después de dos rotondas y un paso subterráneo bajo la vía férrea seguimos por el estrecho camino del Polígon y salimos al camino de la Pomereda, que nos devuelve hasta el Camping Resort Els Pins.